Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Svajande" ljusstyrka iMac 27"

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

De senaste veckorna har skärmen på min iMac 27" sent 2013 börjat växla mycket i ljusstyrkan. Helt plötsligt kan den hoppa ner tre-fyra "steg" i ljusstyrka. Detta utan att själva inställningen för ljusstyrkan ändrats. Om jag startar om är ljusstyrkan tillbaka som den ska igen. Jag har inte någon automatisk justering aktiverad.

Är det skärmen eller grafikkortet som är på väg att rasa eller har OS X börjat tvångsjustera ljusstyrkan på skärmarna? Någon som vet om någon lösning på detta? Det är ganska enerverande eftersom jag är fotograf och gärna vill ha en jämn ljusstyrka när jag redigerar mina bilder.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-07-17 22:38

Prova att återställa PRAM, samt köra som en annan användare.

Tack för tipset! Jag provade imorse och det verkade funka ända fram tills alldeles nyss när skärmen ännu en gång helt plötsligt av sig själv blev flera steg mörkare.

Ursprungligen av dofflan:

Hej!

De senaste veckorna har skärmen på min iMac 27" sent 2013 börjat växla mycket i ljusstyrkan. Helt plötsligt kan den hoppa ner tre-fyra "steg" i ljusstyrka. Detta utan att själva inställningen för ljusstyrkan ändrats. Om jag startar om är ljusstyrkan tillbaka som den ska igen. Jag har inte någon automatisk justering aktiverad.

Är det skärmen eller grafikkortet som är på väg att rasa eller har OS X börjat tvångsjustera ljusstyrkan på skärmarna? Någon som vet om någon lösning på detta? Det är ganska enerverande eftersom jag är fotograf och gärna vill ha en jämn ljusstyrka när jag redigerar mina bilder.

autoläget på?

Som du ser i mitt inlägg du citerade har jag inget autoläge på.

1
Bevaka tråden