Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Särskilja iPhone x 2 samt MacBook med telefon & SMS

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejhej,

Jag är en ny Mac användare och har iPhone privat, på jobbet samt en MacBook laptop.
Alla dessa är syncade med varandra - vilket är bra med kontakter, appar mm
MEN någon som retar mig till förbannelse är att det ringer i alla enheter samtidigt, sms plingar till överallt etc.

Har försökt googla för att se hur man stänger av denna funktionen just för samtal & sms men hittar inget vettigt...

För när jag är på jobbet så är jag där och vill inte ha privatsamtal/sms till den telefonen - och likadant när jag är hemma vill jag inte ha att det ringer arbetssamtal till min privata telefon och dator.

Finns det något sätt att stänga av detta utan att påverka syncen med kontakter, appar mm?

Supertacksam för svar!
Hälsar
Andreas

PS: En fråga som är lite halvviktig men provar ändå om någon har dykt på samma problem..
När jag syncar någon av telefonerna till min bil som är en Audi av årets modell och man använder bilens röstsystem för att ringa kontakter så går den efter efternamn, och inte förnamn, den kastar även om telefonnumrens prioritering (alltså de flesta har jag mobilen som #1, hemnummer #2 etc) men nu är det hejkonbacon.
Min tidigare telefon som var av märket HTC har utöver det ovannämnda även lyckats att synca alla kontakters Facebooksbilder med bilens display - vilket iPhonen inte heller klarar av...

  • Medlem
  • 2016-08-03 16:24

https://support.apple.com/sv-se/HT204681

Citat:

iPhone-mobilsamtal

Med Synkad kan du ringa och ta emot samtal från iPad, iPod touch och Mac
När du använder Synkad kan du ringa och ta emot mobiltelefonsamtal från iPad, iPod touch eller Mac när iPhone-enheten är i samma trådlösa nätverk.

Citat:

Stänga av iPhone-mobilsamtal

Om du vill stänga av iPhone-mobilsamtal på iPad eller iPod touch går du till Inställningar > FaceTime och stänger av iPhone-mobilsamtal.
Mac: öppna FaceTime-programmet och gå till FaceTime > Inställningar. Klicka på Inställningar och avmarkera alternativet iPhone-mobilsamtal.

Thanks sport!

Hejhej,

Jag har stängt av samtliga kopplingar mellan de två iPhones (även under meddelanden där jag inaktiverat att det skall synas på respektive enhet) - men likföööörbannat plingar det till i Jobbtelefonen när jag får privata sms.
Vad kan detta bero på?

Ursprungligen av andnyl07:

Hejhej,

Jag har stängt av samtliga kopplingar mellan de två iPhones (även under meddelanden där jag inaktiverat att det skall synas på respektive enhet) - men likföööörbannat plingar det till i Jobbtelefonen när jag får privata sms.
Vad kan detta bero på?

Gå in i Inställningar på jobbtelefonen. Under Meddelanden hittar du en sektion som heter "Skicka och ta emot". Se till att du bara har dit jobbnummer aktiverat där.

Nice!

1
Bevaka tråden