Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dra bilder från "Bilder" till Skrivbordet

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Varför hamnar en bild som dragits från Bilder till Skrivbordet inte där man faktiskt släppte bilden, vilket det gjorde i iPhoto. Vansinnigt irriterande för någon som gör detta många gånger per dag, att behöva leta reda på den varje gång. Finns det något sätt att stoppa eländet. Senaste Mac OS.

Använder inte Bilder.app men är det inte så att man ska exportera bilderna för att få ut original-bilden?

Om man drar ut en bild så blir det såvitt jag vet en kopia man får på skrivbordet. Detta är OK för min del. Problemet är att när man drar ut den på skrivbordet, så borde den hamna där man släpper den, vilket var vad iPhoto gjorde. Som det nu är får man leta varje gång.

Är det ingen sortering eller liknande du har ställt in på skrivbordet?

Hur filerna sorteras på skrivbordet har inte Bilder någon inverkan på.

Kan placera filer som jag vill när jag drar dem. Problemet är just med Bilder.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-07-26 21:11
Ursprungligen av TouchCAD:

Varför hamnar en bild som dragits från Bilder till Skrivbordet inte där man faktiskt släppte bilden, vilket det gjorde i iPhoto. …

Därför att Bilder.app är beta.

Jag har inte det problemet. Bilden hamnar på Skrivbordet där jag släpper den. Jag kör iofs Sierra men jag tror inte att det spelar någon roll.

Var landar dina bilder? Landar de på skrivbordet men på en annan plats än där du släppte den? Har du valt någon sorteringsordning på skrivbordet? Jag har valt "Inget" (dubbelfingerklicka på skrivbordet och se inställningen på "sortera efter").

Det har alltid funkat tidigare från iPhoto. Det funkar dessutom precis som det ska exemplevis från Mail i nuvarande system. Kanske är det Bilder som har en betabugg.

Som sagt, det fungerar som det ska för mig med Version 2.0 (413.2)

Ursprungligen av reboot81:

Därför att Bilder.app är beta.

Är den? Var står det?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-07-27 21:13
Ursprungligen av BlackSmp:

Är den? Var står det?

Nej inte officiellt. Men som efterföljare till iPhoto saknas en del funktioner. Och bevisligen buggig.

Ursprungligen av reboot81:

Nej inte officiellt. Men som efterföljare till iPhoto saknas en del funktioner. Och bevisligen buggig.

Ok, det håller jag med om men det är inte samma sak som att det är en betarelease.

1
Bevaka tråden