Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mobilt Bank ID appen går ej att starta under pågående samtal.

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har märk vid ett flertal gånger när jag pratar med kundservice för tex ICA-banken eller Swedbank m.fl. har jag blivit ombed att legitimera mig med BankID appen, men den har vägrat starta under pågående samtal. Jäkligt genant.
Inte ens mappen där bl.a. BankID appen finns går att öppna.
Så fort samtalet avslutas går appen att starta som vanligt.

Ska det verkligen vara så att man inte kan starta denna app under tiden man pratar i mobilen (iPhone 6+)?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2016-07-27 13:52

Oj, det känns ju felaktigt. Jag har ju skjutit ut telefon-appen för att kolla i anteckningar, mail, etc utan problem. Alltså Apples egna appar. Dags att undersökta lite...

Det funkar bra här på 6S och även en gammal 4S.

Det låter konstigt. Det ska gå.

Har även provat att starta den innan jag ringer men kommer iaf inte åt den under samtalet, kan söka efter den men startar inte.
Andra appar funkar under samtalet.

Ursprungligen av CekariYH:

Har även provat att starta den innan jag ringer men kommer iaf inte åt den under samtalet, kan söka efter den men startar inte.
Andra appar funkar under samtalet.

Som sagt, det låter konstigt. Det enda som jag kan tänka mig är att du inte har en dataförbindelse under samtalet men då borde appen i alla fall gå att starta men sedan klaga på att den inte har någon internetkoppling.

Edit. Jag provade nyss med telefonen i flightmode och BankID gick att starta men protesterar

Version av iOS och operatör? Ansluten till 3G eller 4G?

Provade med att flytta ut appen på hemskärmen och då funka den att starta under pågående samtal, iaf under ett privatsamtal med syrran. Hur skumt som helst.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Version av iOS och operatör? Ansluten till 3G eller 4G?

iOS 9.3.3, Telia, WiFi (hemma) och 4G.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-07-27 15:46

Även 4G UNDER samtalet?

Ursprungligen av kenjon:

Även 4G UNDER samtalet?

Hur vet jag det under ett samtal hemma när det är en WiFi icon där 4G brukar stå då mobilen är ansluten till mitt nätverk?

Ska fungera oavsett nät, WiFi, 3G, 4G. Min BankID-app ligger i sin egen mapp.

Du får nog ta till http://www.99mac.se/forum/t/301416-felsoka-ip....

Under ett samtal kan det lätt hända att telefon hoppar över till GSM (2G) för att bibehålla samtalet.
Och självklart är då att datatrafik inte fungerar samtidigt eftersom standarden är som sådan och inte tillåter med än en funktion.
Därför det ibland tutar upptaget när du försöker nå dem om de surfar eller lyssnar på musik via streaming.

Har man 3G eller 4G under samtalet så fungerar datatrafiken samtidigt.

Men detta kan vi bortse från när man även är ansluten via WiFi då all trafik skall ta den vägen oberoende vilket nät man hamnat på under samtalets gång.

1
Bevaka tråden