Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Podd app

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2016-07-24 17:51

Jag är en podd junkie och lyssnar på poddar varje dag på alla mina enheter. iPad, iPhone och Mac. Jag använder fortfarande Instacast då jag "Play next" funktionen är enklast där och UI är så enkelt och "rent". Men som alla poddare vet så är Instansat nerlagt sedan länge. Jag har testat Apples egna podd app och Downcast. Men hittar inget som jag tycker kan ersätta Instacast.

Så någon som har förslag?

  • Medlem
  • 2016-07-24 18:16

Kör med Pocket Casts om den är bra eller ej jämfört med andra vet jag inte men funkar för mig

Ursprungligen av PaO:

Kör med Pocket Casts om den är bra eller ej jämfört med andra vet jag inte men funkar för mig

Jag kör också PocketCasts, gillar den verkligen.
http://www.shiftyjelly.com/pocketcasts

Overcast har jag hört talas om, men inte testat själv.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2016-07-25 00:57

Overcast finns inte för desktop. Bara för iOS.

Pocket Cast ser ganska ok ut men de har ingen app för Mac. Fast en web version. Köpte iOS appen med och ställde en fråga. Deras support verkar inte vara på topp trots att det är betal-appar.

Citat:

This is an auto reply written by Monica, our friendly support person (if I do say so myself!).

I read each and every email Shifty Jelly receives but unfortunately, it’s not always possible to respond to them all.

Sånt gillar jag inte!

Jag saknar de röda "badges" som alla andra har där man ser antal nya poddar. Men jag ska testa det ett tag

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2016-07-25 11:58

Overcast bra podcastspelare för iOS. Finns inte som app för OS X men det finns en webbspelare som är synkad mot iOS-appen.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-07-25 22:33
Ursprungligen av joakimo:

Overcast bra podcastspelare för iOS. Finns inte som app för OS X men det finns en webbspelare som är synkad mot iOS-appen.

Overcast är sjukt bra – ffa för att den kortar ner tysta avsnitt. Det och ökad hastighet gör att man hinner plöja fler poddar per dygn!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2016-07-28 19:35

Med Overcast nya version med ett helt nytt gränssnitt så går det inte (eller så har de gömt det) längre att streama poddarna, man måste ta ner dem först?!?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-07-28 20:20
Ursprungligen av Matsaki:

Med Overcast nya version med ett helt nytt gränssnitt så går det inte (eller så har de gömt det) längre att streama poddarna, man måste ta ner dem först?!?

Klickar jag på en som håller på att laddas ner så startar den efter 2sekunder. Kör v 2.5.7.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2016-07-28 20:24

Ok, men jag vill inte ha ner dem. I förra versionen fanns "Strömma" som alternativ. Också antalet nya ospelade röda ploppar har försvunnit.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2016-07-28 23:41
Ursprungligen av Matsaki:

Ok, men jag vill inte ha ner dem. I förra versionen fanns "Strömma" som alternativ. Också antalet nya ospelade röda ploppar har försvunnit.

Finns fortfarande under inställningar. Kanske bara nytt standard-värde?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2016-07-28 23:48

Tack, där var den. Har fortfarande inte fattat tycke för denna spelare. Men jag ger den några dagar till innan jag går över till Apples egna Podcast.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-07-29 12:00
Ursprungligen av Matsaki:

...Också antalet nya ospelade röda ploppar har försvunnit.

Inställningar -> Nitpicky Details -> Icon badge number

1
Bevaka tråden