Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mavericks på en MB Pro från 2015

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-07-16 12:21

Hej!

Jag har en MB Pro 15" Retina från mitten på 2015 som kör El Capitan 10.11.5.
Jag vill installera Mavericks på en separat partition på min maskin och parallellt köra El Capitan (som primärt OS) och Mavericks (som sekundärt). Detta pga att jag har några mjukvaror som enbart tyvärr stöds av Mavericks eller lägre.

Jag har enligt konstens alla regler formaterat USB-stickor, återskapat en ny installation av Mavericks (nedladdad DMG/avbild bränd från en kompis maskin som kör Mavericks), men det enda jag får är:

Det verkar vara helt stört omöjligt att installera Mavericks på min dator, eller vad är det jag gör fel här? Finns det någon trevlig workaround för detta som någon kan hjälpa mig med? Jag har för övrigt kört Mavericks i Parallells utan några bekymmer överhuvudtaget, men där laggar mjukvarorna jag ska använda väldigt mycket, så just en separat partition med Mavericks hade varit att föredra!

Stort tack för hjälpen!

Man kan aldrig installera och boota från ett system som är äldre än det som datormodellen levererades med.

När Mid-2015-modellen kom så hade den Yosemite 10.10.3. Det är alltså det lägsta du kan köra.

http://www.everymac.com/systems/apple/macbook...

Undrar om det kanske skulle gå att köra Mavericks via Parallels Desktop på denna 2015 MBP?
Har själv aldrig haft behovet att prova men någon anna kanske vet.

Ursprungligen av CekariYH:

Undrar om det kanske skulle gå att köra Mavericks via Parallels Desktop på denna 2015 MBP?
Har själv aldrig haft behovet att prova men någon anna kanske vet.

Sorry, missade att TS redan provat det.

1
Bevaka tråden