Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skriva på en PDF som man har i sin iPad, går det??

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tja!

Nu vill jag börja använda iPad när jag kör mina trubadurgigs. Jag har många PDF:er (texter på låtar) i min dator som jag skulle vilja föra över till iPad, men i iPaden skulle jag sedan vilja skriva ackord i texterna och spara dem.

Är det någon som vet om det finns något program till iPad som det är möjligt att skriva på PDF och spara?

Hälsningar Emil

Ursprungligen av Emil Grönvall:

Tja!

Nu vill jag börja använda iPad när jag kör mina trubadurgigs. Jag har många PDF:er (texter på låtar) i min dator som jag skulle vilja föra över till iPad, men i iPaden skulle jag sedan vilja skriva ackord i texterna och spara dem.

Är det någon som vet om det finns något program till iPad som det är möjligt att skriva på PDF och spara?

Hälsningar Emil

Man kan lägga till text i PDF:er i Dropbox på en iPad eller iPhone (vill minnas att jag installerade Acrobat Reader som ett tillägg i Dropbox för detta).
Däremot kan man inte editera den befintliga texten. Jag misstänker att du vill ha in extra radbrytningar etc. för att kunna lägga till ackorden ovanför textraden och det tror jag inte funkar där.
Har du inget behov av radbrytningarna borde Dropbox kunna funka för dig.

Adobe Fill & Sign?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-07-15 19:59

PDF expert.
Länk.

1
Bevaka tråden