Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lite utrymme trots lite installerat på iPhone 6 plus

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.
Jag köpte telefonen av en kollega. Han hade utvecklar-iOS installerat. Jag återställde till vanligt iOS. Sedan formaterade jag om den igen.

Jag kan se att jag använder ca 4-5gb totalt. Kan dock inte se vad som tar upp redterande 11gb på telefonen. Har inga appar som tar konstigt minne.har dessutom battery doctor som tar bort onödig cache osv.

Dessutom går det inte att konfigurera Siri.

Det verkar som att iOS ligger inne dubbelt men vad vet jag .

Någon som kan hjälpa mig?

Vad tar upp utrymme under Inställningar -> Allmänt -> Lagring, och iCloud-använding -> Hantera Lagring?

Ser du inget konstigt där så följ stegen här; http://www.99mac.se/forum/t/301416-felsoka-ip...

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-07-10 02:36
Ursprungligen av Imagine9:

Hej.
Jag köpte telefonen av en kollega. Han hade utvecklar-iOS installerat. Jag återställde till vanligt iOS. Sedan formaterade jag om den igen.

Jag kan se att jag använder ca 4-5gb totalt. Kan dock inte se vad som tar upp redterande 11gb på telefonen. Har inga appar som tar konstigt minne.har dessutom battery doctor som tar bort onödig cache osv.

Dessutom går det inte att konfigurera Siri.

Det verkar som att iOS ligger inne dubbelt men vad vet jag .

Någon som kan hjälpa mig?

IOS ligger inte inne dubbelt.
Vilken Iphone har du?

Battery doctor är nog mest en app som visar info om systemet. Den kan med största sannolikhet inte påverka andra filer än sina egna. Och definitivt inte systemfiler & cache.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-07-10 07:14

Och cache är definitivt inte onödigt!

Ursprungligen av reboot81:

IOS ligger inte inne dubbelt.
Vilken Iphone har du?

Battery doctor är nog mest en app som visar info om systemet. Den kan med största sannolikhet inte påverka andra filer än sina egna. Och definitivt inte systemfiler & cache.

Jag har en iPhone 6 plus 16gb. (APPIP6P16)

Vet inte vad i hela friden som ligger dubbelt. Jag önskar att man kunde tömma hela hdd och lägga in ett nytt operativ som man kan göra med en PC

Ursprungligen av Imagine9:

Jag har en iPhone 6 plus 16gb. (APPIP6P16)

Vet inte vad i hela friden som ligger dubbelt. Jag önskar att man kunde tömma hela hdd och lägga in ett nytt operativ som man kan göra med en PC

Har du provat det som står på länken som keptang gav dig i andra posten?
Följ punkt 5 om du vill tömma och återställa iPhoneen helt.

Vadå formaterat? Går inte att formatera minnet på en iPhone.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-07-11 22:19
Ursprungligen av Imagine9:

Jag har en iPhone 6 plus 16gb. (APPIP6P16)

Vet inte vad i hela friden som ligger dubbelt. Jag önskar att man kunde tömma hela hdd och lägga in ett nytt operativ som man kan göra med en PC

På en 16 GB iPhone har man väl inte mycket mer än 5 GB tillgängligt? Jag har aldrig haft någon, men någon annan kan säkert bekräfta/dementera det.

Ursprungligen av kenjon:

På en 16 GB iPhone har man väl inte mycket mer än 5 GB tillgängligt? Jag har aldrig haft någon, men någon annan kan säkert bekräfta/dementera det.

Beror väl på hur mycket annat man har på telefonen, har 3,8 GB kvar på min 5s. Det som tar mest är bilder och kamera 2,7 GB och Spotify 1,4 GB.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2016-07-11 23:00

Enligt Apple försvinner 4-6GB pga iOS och inbyggda appar.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-07-11 23:40

OK, jag trodde iOS och originalapparna tog 10-12 GB.

Ursprungligen av kenjon:

OK, jag trodde iOS och originalapparna tog 10-12 GB.

Nä, runt 4-6 som @frazze skriver.
Man har ganska exakt 10GB (+- litegrann beroende på iOS-version) ledigt på en 16GB-enhet.

1
Bevaka tråden