Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPad köpråd önskas

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Härnösand
  • 2016-07-10 17:47

Jag funderar på ny ipad. Men frågan är vad? Varför ska jag välja/inte välja en ipad pro istället för en ipad air2? Hur mycket skiljer dom åt egentligen?

iPad Pro har smart connector för Apples tangentbord mm och stöder Apple Pencil. Plus bättre kamera och högtalare.

Jag älskar min iPad Pro men är serieskapare. Den är rätt dyr, värd varenda krona för mig – men, beroende på vad du ska använda den till kan iPad air vara en bättre matchning.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2016-07-10 19:32
Ursprungligen av Manglobe:

Jag älskar min iPad Pro men är serieskapare. Den är rätt dyr, värd varenda krona för mig – men, beroende på vad du ska använda den till kan iPad air vara en bättre matchning.

Det skiljer ju 1200 kr ungefär. Air 2 64 gig vs pro 32 gig. Vill inte ha 16 då det är på tok för lite. Är prestandan så mycket bättre på Pro? Då borde den vara mer "framtidssäker" för nya ios tänker jag.

Vad ska du använda den till?

Jag har en iPad Pro 128GB och märker ingen större skillnad mot första Air som kom.
Men då använder jag den bara för konsumering av media och lite spel.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2016-07-10 19:51
Ursprungligen av keptang:

Vad ska du använda den till?

Jag har en iPad Pro 128GB och märker ingen större skillnad mot första Air som kom.
Men då använder jag den bara för konsumering av media och lite spel.

Tänker använda den till surf, spel, streama musik och film. Kanske inte märks så mycket prestandaskillnad idag då men jag tänker framåt. Typ iOS 11 och 12 och så. Kanske prestandaskillnad märks längre fram. Har en iPad 3 idag och den går ju knappt att använda med ios9.

Ursprungligen av wesse:

Tänker använda den till surf, spel, streama musik och film. Kanske inte märks så mycket prestandaskillnad idag då men jag tänker framåt. Typ iOS 11 och 12 och så. Kanske prestandaskillnad märks längre fram. Har en iPad 3 idag och den går ju knappt att använda med ios9.

iPad 3 är över fyra år gammal och lanserades med iOS 5.1. Har hänt en del sen dess. Köp det du tycker du har råd med.
iPad Pro är overkill för din användning tycker jag. Jag skulle lika bra kunna ha första Air och skulle inte märka någon skillnad mot min Pro.

Apple Pencil är för mig anledning nog att gå på Pro.

Ursprungligen av pmarriott:

Apple Pencil är för mig anledning nog att gå på Pro.

Jo, om man har användning för det.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2016-07-10 20:27
Ursprungligen av keptang:

iPad 3 är över fyra år gammal och lanserades med iOS 5.1. Har hänt en del sen dess. Köp det du tycker du har råd med.
iPad Pro är overkill för din användning tycker jag. Jag skulle lika bra kunna ha första Air och skulle inte märka någon skillnad mot min Pro.

Tack för svar. Får fundera ett tag. Air2 är ju två år gammal. Pro är kraftfullare men dyrare men håller kanske några år längre istället.

Ursprungligen av wesse:

Tack för svar. Får fundera ett tag. Air2 är ju två år gammal. Pro är kraftfullare men dyrare men håller kanske några år längre istället.

Snart 2 år, i slutet på oktober.
Ja, Pro lär "hålla" längre.

Hade jag haft begränsad budget så hade jag köpt en Air 2 med mer lagring än en Pro till den typ av användning.

Personligen delar jag upp prylar i två kategorier.
A) Det senaste
B) Utdaterad hårdvara

här finns det lite tips

  • Medlem
  • 2016-07-11 12:09
Ursprungligen av wesse:

Jag funderar på ny ipad. Men frågan är vad? Varför ska jag välja/inte välja en ipad pro istället för en ipad air2? Hur mycket skiljer dom åt egentligen?

Kör på en iPad Pro! Om du är försiktig så håller den otroligt länge och hårdvaran kommer inte bli lika snabbt utdaterad som Air:en. Air har inte stöd för Apple Pencil och tangentbord, och du kanske vill använda sådana tillbehör i framtiden. Pro är framtidssäkrare.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-07-11 23:19

Stöd för tangentbord har den, men via BT.

Ursprungligen av wesse:

Det skiljer ju 1200 kr ungefär. Air 2 64 gig vs pro 32 gig. Vill inte ha 16 då det är på tok för lite. Är prestandan så mycket bättre på Pro? Då borde den vara mer "framtidssäker" för nya ios tänker jag.

Då prata du lilla iPad Pro - inte 12,9" - som jag tycker är " riktiga " Pro ?

1
Bevaka tråden