Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svensk bland vinnarna i Iphone Photography Awards 2016

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vinnarna i årets Iphone Photography Awards är utsedda och bland dem finns en svensk fotograf som prisas för sin bild av en ung flykting i Aten.

Läs hela artikeln här

Jaha, ännu en ”Jag var där mitt i skiten” vinnare :-/

Ursprungligen av CekariYH:

Jaha, ännu en ”Jag var där mitt i skiten” vinnare :-/

Tänker det kanske är nära nog ett kriterium i kategorin "nyheter/händelser"? De har utsett vinnare i många fler kategorier.

Oavsett kriterier så är alla stora vinnare i vilket kriterium som helst nästan bara de som tar skräpbilder som visar elände, nödställda, krigsoffer och mer elände vinnare oavsett byrå. Visa mig en bild som visar lycka eller liknande som vunnit...

Nyheter och händelser är väl inte bara skit där ute...? även om kvällstidningar mfl vill få oss att tro det...

  • Medlem
  • Neverland
  • 2016-07-08 22:35
Ursprungligen av CekariYH:

Oavsett kriterier så är alla stora vinnare i vilket kriterium som helst nästan bara de som tar skräpbilder som visar elände, nödställda, krigsoffer och mer elände vinnare oavsett byrå. Visa mig en bild som visar lycka eller liknande som vunnit...

Nyheter och händelser är väl inte bara skit där ute...? även om kvällstidningar mfl vill få oss att tro det...

Måhända. Men med all skit som nu händer händer i världen, samt att att fotograferandet blivit enklare och mer tillgängligt - och framförallt att distribuera - så är kombon "elände, bra bild, visad" inte så konstig.

Det kanske blir här som agnarna skiljs från vetet.

Jag tycker om bilden tekniskt sätt. Bortse från bakgrunden som känns rörigt.
Är faktiskt förvånad att man kan få fram sådana bilder med en iPhone…..
Ansiktet, ögonen har fina detaljer och djup. Ljuset faller vackert på flickan och hennes hår. Tonerna är dova och mjuka. Bilden måste väl vara hård retuscherad?
Det står:
"All images must be taken with an iPhone, iPad or iPod touch. The photos should not be altered in any desktop image processing program such as Photoshop. It is OK to use any IOS apps".
Varför får man inte använda just Photoshop iOS-appen kan man fråga sig... Det finns kanske andra iOS appar som man kan komma långt med retuschering? Det ser i alla fall ut som det är flera lager på bilden. Då kan det vara en förklaring att det blir sådan djup i bilden?
Även bilden från Liang Huang visste jag inte att man kunde få sådan "omfång" med en iPhone. Jag brukar i och för sig aldrig fota med iPad men kanske att det finns bättre förutsättningar med en iPad i och med att skärmen är större?

Senast redigerat 2016-07-10 09:38
1
Bevaka tråden