Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Olika uppgifter om ledigt utrymme i iPhone och iTunes

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en iPhone 5s 32GB. När jag tittar i iTunes så står det att jag har 5,59 GB ledigt. När jag tittar i telefonen står det att endast 237 MB är tillgängligt. Nån som begriper varför? Hur ser det ut på era telefoner? Stämmer siffrorna överens?

Pratar du lagring i interna minnet i telefonen eller i iCloud?
Vilken modell av telefon (minnesmässigt)?

Ursprungligen av hummel:

Pratar du lagring i interna minnet i telefonen eller i iCloud?
Vilken modell av telefon (minnesmässigt)?

Enligt bilderna så ser det ut att vara telefonens interna minne och att det bör vara en 32GB iPhone.

@Sir N. Googlar jag på problemet så verkar det relativt vanligt att iTunes rapporterar fel info. Har du uppdaterat iTunes till den senaste versionen?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-07-05 10:52

Den första bilden visar utrymme i iCloud, den andra utrymme i telefonens interna minne.

Ursprungligen av kenjon:

Den första bilden visar utrymme i iCloud, den andra utrymme i telefonens interna minne.

Nej, båda är telefonens lagring.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-07-05 12:15

OK, så ser det inte ut på min, kör 9.3.3 beta

Som jag skrev i trådstarten, det är en 32 GB 5s det handlar om och bilderna visar telefonens lagring. Så som telefonen ser det och som iTunes ser det. Det har inget med iCloud att göra. Jag har alltid förlitat mig på vad iTunes säger och trott att det varit gott om plats i telefonen när den plötslig säger att det är fullt och jag märker att det är helt olika beroende på var man tittar. iTunes 12.4.1, OS X 10.11.5, iOS 9.3.2.

Min är också olika; 10,80 GB i iTunes, 7,9 GB på iPhone. Dessutom verkar den (iTunes) variera efter synk när man klickar fram och tillbaka.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-07-06 10:12

Ingen som bor nära en AppleStore och kan prata med en Genius om detta?

Använder du icloud för Photos-biblioteket med "optimerad lagring" på din iphone?
Gissar att skillnaden motsvarar buffrade bilder i fullstorlek.

Nu hände något intressant. Plötsligt så har jag 4,4 GB ledigt enligt telefonen, iTunes visar 5,3 GB ledigt. Vad som hänt är att Podcaster Dokument och data minskat från ca 4 GB till 152 MB så där fanns tydligen en massa data som inte syntes i iTunes. Fortfarande en missmatch på ca 1 GB men nu är i alla fall mitt akuta utrymmesproblem löst men utan att jag gjort något aktivt som rensat eller startat om eller så. Skumt...

Det finns en tråd här i forumet om Podcasters mystiska Dokument och data som kan ta åtskilliga GB förutom den plats som själva poddarna tar: http://www.99mac.se/forum/t/314391-appen-podc...

1
Bevaka tråden