Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdatering och nedladdning av appar via app store fungerar inte

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Södertälje
  • 2012-03-20 09:04

De senaste tre dagarna kan jag inte uppdatera eller ladda ner nya appar i App Store i min iPhone 4s (IOS 5.1). Den som ska uppdateras står och stampar för nerladdning utan att något hänt på tre dagar. Nya appar landar på skärmen men börjar inte laddas ner. Jag har startat om mobilen flera gånger men det hjälper inte. För övrigt fungerar den som den ska.

Det fungerar utan problem på min iPad och iMac.

Senast redigerat 2012-03-20 12:26

Hej,
Jag har exakt samma problem.
Irriterande. Jag har provat och avinstallera den app som ska uppdateras och sedan ladda ner den igen. Hjälper inte.
Funkar, precis som för dig, utan problem på paddan och Mac:en.

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2012-03-20 12:25

Jag har just löst det genom att återställa från en säkerhetskopia. Efter det fick jag en fråga om jag ville byta till App Store Sverige när jag uppdaterade appar i App Store. Konstigt att den frågan inte kunde komma upp tidigare.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-03-23 00:43

Vad beror det felet på? Det är samma för mig tar lååång tid innan det händer något, och jag vet inte om jag har någon säkerhetskopia på det. Vill ju inte förlora massa saker.

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2012-03-23 07:46

Ingen aning om vad det beror på. Men för mig verkade vara att jag först skickades till amerikanska App Store fast det skulle vara den svenska.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-03-23 08:09

Knepigt jag har ju den svenska redan...
En annan sak är ibland att när jag ska uppdatera eller hämta något så säger den att det är typ 6 saker som inte gick att hämta??? Har ju ens inte kvar dom spelen/programmen. Och iTunes på datorn säger ju aldrig något om det.

Tack för svaret

För oss så var det ett program (in game/app) som blockerade uppdateringen. Efter att ha startat några appar/spel som behövdes uppdateras inuti appen så gick det automatiskt sen.

/Martin

  • Medlem
  • Partille
  • 2012-03-26 21:03

Jag tror det här kanske kan hjälpa, skadar ju inte att prova i varje fall:
http://www.99.se/ios-appar/293813-app-store-kopa-meddelande-vid-uppdatering-appar.html

Ursprungligen av Iréne:

De senaste tre dagarna kan jag inte uppdatera eller ladda ner nya appar i App Store i min iPhone 4s (IOS 5.1). Den som ska uppdateras står och stampar för nerladdning utan att något hänt på tre dagar. Nya appar landar på skärmen men börjar inte laddas ner. Jag har startat om mobilen flera gånger men det hjälper inte. För övrigt fungerar den som den ska.

Det fungerar utan problem på min iPad och iMac.

Hej, jag hade samma problem på min iPhone 6S och jag testade att starta om mobilen och försöka ladda ner/ uppdatera appar från App Store.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-07-06 10:17

Testat med hård omstart (Home + Power samtidigt i 10 sekunder tills Äpplet syns)?

1
Bevaka tråden