Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple tv utomlands..

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som vet hur man kan använda sin apple tv utomlands utan att det står att man är i ett annat land? Vissa funktioner fungerar, men inte typ viaplay..

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-06-27 10:07

VPN är väl en bra start, finns många tjänster på Nätet. Om det funkar med just ViaPlay vet jag inte.

Bara om du går genom någon typ av VPN / DNS-hack som gör att det ser ut som du kommer från Sverige. Då kan det fungera, men ingen garanti, beror på tjänsten och hur den identifierar ditt ursprung.

jag kör en vpn i min router (en tplink med openwrt) och tunnlar ut all min trafik via en vpn i Sverige. använder även deras dns. På så sätt funkar alla svenska tjänster precis som om jag satt i Sverige. Det är inte fasligt dyrt (ca 600 kr/år). En del, typ ovpn som jag använder, ger dig koder som du kan dela med kompisar om du vill ha några extra dagar när du köper ett paket hos dem.

Tack för hjälpen vänner! Skall testa det du sa "Suddgummi"

Viaplay fungerar med Astrill.com på iPhone, iPad och OS X. För ATV krävs en router som kan avsluta till en VPN-server.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-07-07 10:19

Använde unlocators DNS-baserade lösning i vintras. Då fungerade det fint på semestern.

1
Bevaka tråden