Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Yosemite låser sig

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skattungbyn
  • 2016-07-03 11:39

Min PB med yosomite har plötsligt låst sig. Den går heller inte att stänga av. Har dragit ur alla sladdar för säkerhetsskull. I tanke att det kan vara något virus. Just nu skriver jag på Macmini, tack och lov att jag fått den installerad.
Vad är detta plötsliga fel på PB?
Jag gjorde ju inget särskilt, men plötsligt reagerade den överdrivet långsamt när jag var inne på Facebook. Och när jag upptäckte det så tänkte jag att det var bäst att starta om, men då låste den sig.
Nu finns det inget att göra, mer än att vänta tills batteriet tar slut.
Det är PANIK. Jag har ju all min bokföring på den och den säkerhetsdisk som är ansluten.
HJÄLP!

Senast redigerat 2016-07-03 11:58
  • Medlem
  • 2016-07-03 11:45

Håll nere strömknappen länge så stängs den av. Starta sedan om med skiftknappen nedtryckt, och logga in. Detta tar längre tid än vanligt. Starta sedan om normalt igen. Förhoppningsvis ska det fungera som vanligt sedan. Lycka till!

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2016-07-03 12:55

Är det verkligen en PowerBook, inte en Macbook Pro?

  • Medlem
  • Skattungbyn
  • 2016-07-03 14:02
Ursprungligen av alix:

Håll nere strömknappen länge så stängs den av. Starta sedan om med skiftknappen nedtryckt, och logga in. Detta tar längre tid än vanligt. Starta sedan om normalt igen. Förhoppningsvis ska det fungera som vanligt sedan. Lycka till!

Stort tack! Det fungerar.

  • Medlem
  • Skattungbyn
  • 2016-07-03 14:03
Ursprungligen av mattiL:

Är det verkligen en PowerBook, inte en Macbook Pro?

Här är datorns info

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-07-03 23:00
Ursprungligen av torin:

Stort tack! Det fungerar.

Passa då på att säkerhetskopiera dina viktiga filer.

  • Medlem
  • Skattungbyn
  • 2016-07-04 19:13

Jag har en disk permanent ansluten till denna dator. Den kopierar permanent. Jag tror att det är med Time-mascine

1
Bevaka tråden