Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tömma Mac Pro på bilder genom att föra över alla bilder på extern HD

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2016-07-03 11:21

Hej,
Jag har försökt hitta information till mitt problem, det finns mycket skrivet men jag hittar inte lösningen.
Har en Mac Pro OS X 10.9.5. Det är kaos i mina bilder där jag har flera uppsättningar av gamla säkerhetskopior som jag vill rensa men är rädd att jag ska ta bort vissa viktiga bilder/filer. HD på Mac'en är full i.o.m att det finns dubletter. Har nu köpt en extern HD (WD My Passport for MAC 2TB) som jag tänkt använda till att föra över alla bilder och filmer för att sen lägga in endast de jag vill spara. Nya HD'n är ju förberedd för Mac så där har jag inte gjort något. Har börjat med att exportera ut alla Iphoto bilder till ext HD'n, det gick smärtfritt. Men nu vill jag föra över andra mappar med bilder/filmer som ligger på t.e.x skrivbordet (innehåller ev kopior på redan exporterade bilder). Men när jag försöker det så får jag ett felmeddelande error -50?. Verkar som att jag inte får kopiera/föra över mappar/bilder separat till nya HD'n? Har kollat och jag har både läs/skriv behörighet.

Har idag Iphoto men funderar på att byta till nya "Bilder". Någon kommentar kring detta?

Någon som vet varför jag inte kan kopiera över andra mappar/bilder till Nya HD'n?
Har också en Time capsule som jag haft vilande, kan jag efter att jag rensat upp i mina bilder/filmer föra över allt igen till MAC'en och sen tömma och använda nya HD'n som extra HD genom att koppla in den i USB porten i Time Capsule'n?

Tack på förhand!
//Joachim

  • Medlem
  • 2016-07-06 11:36

Du skriver "Nya HD'n är ju förberedd för Mac så där har jag inte gjort något." vilket kan förklara rättighetsproblemen. I dina kläder hade jag formaterat den i Skivverktyg innan jag hade börjat använda den.

1
Bevaka tråden