Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SMS-koppling - synkronisering?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har SMS-koppling mellan iPad och iPhone. Det fungerar. Men om jag tar bort ett sms i iPaden ligger det kvar i iPhone och viseversa . Skall det vara så?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-06-23 13:55

Så är det hos mej också, och det gillar jag inte...

Så är det.

SMS/iMessage-synkningen mellan enheter är inte robust. Det har tyvärr varit skrot från början och ingen bättring sker trots uppdatering efter uppdatering. Det är trist. Varför kan inte INNEHÅLLET i iMessage synkas OAVSETT vilket protokoll som meddelandena distribuerats med (mobiloperatörens SMS-server eller Apples iMessage-server - mobilnätet eller IP)?????

  • Medlem
  • Boston
  • 2016-06-23 16:45

Först ska man ju komma ihåg att det inte är synkning utan vidarebefordring, alltså ska den inte ta bort meddelanden i andra enheter än den bortagningen sker på. (Sen hade jag tyckt att det varit bättre med synkning...men det är en annan sak.)

I övrigt håller jag med om att funktionaliteten verkligen inte är supersolid, Ibland funkar det kanon och ibland inte. Generellt sätt tycker jag att det funkar rätt bra när man har datorn påslagen men att det är ganska skakigt huruvida meddelandena kommer in på datorn några dagar senare om man till exempel varit bortrest.

Ursprungligen av picapica:

Jag har SMS-koppling mellan iPad och iPhone. Det fungerar. Men om jag tar bort ett sms i iPaden ligger det kvar i iPhone och viseversa . Skall det vara så?

Använder iPad lite som "backup" på sms/meddelanden. Rensar konsekvent i iPhone - men inte i iPad.
Det har bara blivit så - just på grund av att dom ligger kvar - i detta fall på iPad.

1
Bevaka tråden