Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari startar inte, virusskydd?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En vän har följande problem. Kan ej öppna Safari längre. Får meddelanden enligt skärmdumpar nedan. Han har en iMac 2010 med senaste MacOS ElCapitan 10.1.15.
Han har laddat ner F-secure som skydd. Dessvärre har nog även tagit hem Mac Keeper. Läser om problemen med att få bort det senare programmet.
Skärmdumpar:
Den här adressen står i Safari när man försöker öppna programmet
Därefter kommer denna bild
Bland Safaris tillägg finns denna

Finns några råd?

Avinstallera tillägget?

Ursprungligen av keptang:

Avinstallera tillägget?

Testar det hos honom i morgon. Möjligen tillhör det F-Secure, men finns det för mac? Den skumma adressraden och varningen om att profram intehittas tycks även ha med F-Secure att göra (namnet finns i strängen). Tack så länge

Tillägget kommer från F-Secure, enligt meddelandet (bild 2) så tyder jag det till att det inte fungerar, så prova avinstallera det.

F-Secure finns till OS X.

Ursprungligen av keptang:

Tillägget kommer från F-Secure, enligt meddelandet (bild 2) så tyder jag det till att det inte fungerar, så prova avinstallera det.

F-Secure finns till OS X.

Tack för hjälp. Ser nu också att F.secure finns för Mac.. Om nu även Mackeeper finns i datorn så kan väl två virusprogram störa varandra. Skall försöka avinstallera båda.och installera om F-secure

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-06-20 10:03

Finns inget direkt behov av att skydda sig mot virus på Mac.
Det allra bästa skyddet är den person som sitter vid datorn, där denne alltid bör följa devisen: vet jag inte vad jag installerar så ska det inte installeras. Ett exempel är MacKeeper. En googling, första träffen ger (iaf mig) följande: http://www.imore.com/avoid-mackeeper

F-secure har några bra funktioner, men om man som användare inte kan säga nej till att installera skit från höger och vänster så spelar det ingen roll hur mycket "skydd" datorn har.

Lite som när man går i naturen: man käkarbara de svampar och bär som man är helt 100 på är säkra. Vid tveksamhet kollar man upp innan de slängs i grytan.

1
Bevaka tråden