Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ljudet sänks vid notiser

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.
håller på att bli tokig, och behöver hjälp. När jag är ute och går och har spotify i lurarna,så halveras ljudet när det kommer en notis. Meddelande,mail,nån aktivitet på fb , osv Går det någonstans att stänga av denna J*vla funktion ?? jag vill ha hög musik hela tiden:)

har kollat och stängt av alla notiser i spotify men det verkar inte hjälpa..

Patric

Menar du att volymen inte går tillbaka?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2016-06-15 15:18

Sätt den på ljudlös?

  • Medlem
  • 2016-06-15 15:19

Om du trycker ner den där lilla plutten som ligger längst uppe till vänster så kommer alla notiser och inkommande samtal tystas. Dra ner plutten så det blir rött.

Här har du en bild. Tryck ner plutten som finns på "ringsignal/ljud av".

Ursprungligen av barbapappa_86:

Menar du att volymen inte går tillbaka?

Jo ljudet kommer tillbaka efter ca 30 sek

Ursprungligen av WiFi:

Om du trycker ner den där lilla plutten som ligger längst uppe till vänster så kommer alla notiser och inkommande samtal tystas. Dra ner plutten så det blir rött.

https://support.apple.com/library/content/dam/edam/applecare/images/sv_SE/iphone/iphone6/iphone6-tech-specs.png

Här har du en bild. Tryck ner plutten som finns på "ringsignal/ljud av".

Tack,:) men det hjälper inte att ha den på ljudlöst. Det har jag testat sörrö

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-06-15 16:22
Ursprungligen av LaFluer:

Tack,:) men det hjälper inte att ha den på ljudlöst. Det har jag testat sörrö

http://www.99mac.se/forum/t/301416-felsoka-ip...

Det är i iOS för appen/apparna som ger notiser som du ska stänga av det, Inställningar -> Notifikationer.

  • Avstängd
  • 2016-06-15 16:52
Ursprungligen av LaFluer:

Jo ljudet kommer tillbaka efter ca 30 sek

Om det är tyst i 30s är det fel på din telefon/iOS installation.
Får jag en notis går ljudet ner så länge notisljudet låter och sen återgår musiken.

  • Medlem
  • 2016-06-15 17:01
Ursprungligen av LaFluer:

Tack,:) men det hjälper inte att ha den på ljudlöst. Det har jag testat sörrö

Vad konstigt, så funkar det på min i alla fall. Hoppas att du hittar en lösning på ditt problem.

Testat starta om genom att hålla in hemknappen och stäng av?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-06-15 23:54
Ursprungligen av barbapappa_86:

Testat starta om genom att hålla in hemknappen och stäng av?

Ska du inte låta honom följa guiden som du själv har skrivit där detta står istället för att återupprepa det i denna tråden?

Ursprungligen av zinned:

Ska du inte låta honom följa guiden som du själv har skrivit där detta står istället för att återupprepa det i denna tråden?

Hade jag orkat länka till tråden så hade det möjligtvis varit bättre.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-06-16 00:18
Ursprungligen av barbapappa_86:

Hade jag orkat länka till tråden så hade det möjligtvis varit bättre.

Du menar som jag redan har gjort i inlägg #7?

Ursprungligen av zinned:

Du menar som jag redan har gjort i inlägg #7?

Exakt så

Ursprungligen av LaFluer:

Jo ljudet kommer tillbaka efter ca 30 sek

Det är inte så att notis-ljudet du använder är 30 sek långt. Men att det bara låter ett kort ögonblick och sen består av tystnad? Vilket ljud använder du? Något inbyggt från Apple eller något hemsnickrat?

Ett liknande problem jag stött på är att när man avslutar ett pass på Runkeeper så sammanfattar den hur länge man hållit på m.m. och under tiden dämpas musiken. Men när Runkeeper babblat klart så återgår musiken till normal nivå först efter en tvångsavslutning av Runkeeper.

För några versioner sedan av Spotify / iOS så hade jag likande problem med att ljudet inte "kom tillbaka" efter det sänkts vid en notifiering. Men i bland tog det bara lång tid och ibland inte alls. För mig så löste sig problemet efter en tid och efter några uppdateringar till Spotify och iOS. Nu har det inte kommit tillbaka.

Men att ljudet sänks vid notifieringar är störande tycker jag också men att det ska ta 30 sekunder är märkligt.

Skulle tro att det är detta du upplever? Vilken version av iOS har du?

Ursprungligen av primu[s]®:

För några versioner sedan av Spotify / iOS så hade jag likande problem med att ljudet inte "kom tillbaka" efter det sänkts vid en notifiering. Men i bland tog det bara lång tid och ibland inte alls. För mig så löste sig problemet efter en tid och efter några uppdateringar till Spotify och iOS. Nu har det inte kommit tillbaka.

Men att ljudet sänks vid notifieringar är störande tycker jag också men att det ska ta 30 sekunder är märkligt.

Skulle tro att det är detta du upplever? Vilken version av iOS har du?

jodå ljudet kommer tillbaka,efter ca 30 sek.... och jag har bara lurens egna toner på notiserna ..jag startar om luren då och då, bara för att:) och det hjälper då inte.
Tycker bara det är djävulskt irriterande att ljudet ska halveras så länge..

jag har senaste OS

Ursprungligen av LaFluer:

jodå ljudet kommer tillbaka,efter ca 30 sek.... och jag har bara lurens egna toner på notiserna ..jag startar om luren då och då, bara för att:) och det hjälper då inte.
Tycker bara det är djävulskt irriterande att ljudet ska halveras så länge..

jag har senaste OS

Skriv gärna ut versionen på iOS eftersom senaste ganska snart blir gammalt. Om vi finner en lösning till ditt problem och någon läser detta om några veckor så vet nog ingen vad "senaste" betyder...

1
Bevaka tråden