Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99s motorsport-tråd (utan resultat!)

Tråden skapades och har fått 728 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Start your engines! ???

Äntligen är säsongen igång.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-03-18 20:42
Ursprungligen av keptang:

Start your engines! ???

Äntligen är säsongen igång.

Damn tiden går fort då får jag lägga Kardashians åt sidan för en tid och sätta på motor kepsen och greppa playstation ratten och ratta med dom stora grabbarna

  • Medlem
  • 2016-03-20 08:04
Ursprungligen av Dalle:

Vi verkar vara ett par här på 99 som gillar motorsport i alla dess former. Och vad passar då bättre än en dedikerad tråd för just detta njutningsmedel? Här diskuteras allt som luktar bensin och avgaser! Speedway, F1, STCC, TTA, DTM, ja ni fattar.

Jag lägger tyvärr lite väl mycket tid framför TVn fina sommardagar för att se på TV. Och i morgon är det inget undantag. 13:15 drar DTM igång. Hoppas Ekström lyckas från sin tredje startposition!

Någon mer som har den officiella F1 appen med live data mm?
Jag tycker att den har blivit bättre och bättre senaste åren. Vad tycker ni andra som har den?

Ursprungligen av PaO:

Någon mer som har den officiella F1 appen med live data mm?
Jag tycker att den har blivit bättre och bättre senaste åren. Vad tycker ni andra som har den?

Ja den har helt klart blivit ännu bättre.

Den fungerar mycket bra och har väldigt duktiga kommentatorer.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-03-20 16:21
Ursprungligen av PaO:

Någon mer som har den officiella F1 appen med live data mm?
Jag tycker att den har blivit bättre och bättre senaste åren. Vad tycker ni andra som har den?

Men hallå @PaO, detta är tråden UTAN resultat och så lägger du upp en bild på - en resultattavla! Hur tänker du då?

Ska se racet i efterhand nu när jag har tid, och avhöll mig nogsamt från att gå in på några riskabla siter i morse, utom just denna tråden. Jag insåg med en gång jag såg ditt inlägg att nu borde jag blunda, men jag kunde bara inte hjälpa det, ögonen drogs obönhörligt till din bild och jag insåg att ställningen i 41:a varvet indikerade att något intressant hänt. Nu på väg hem med en timmes resa i bil gav jag upp och har läst ikapp ALLT som hänt. Men det gör inget, du är förlåten och jag ser ändå fram emot en skön söndageftermiddag i soffan

Angående F1-appen, har haft den på telefonen länge men aldrig testat den, inte uppgraderat med konto. Testar nu, och det är ju suveränt för oss "eftertittare" att man kan ladda ner hela racet och synka med inspelat race!

En fråga, jag hör inget ljud fast det är på i appens inställningar, funkar inte det i efterhand? Varken komentarer eller team-radio hörs. Ser att det kommer upp skylt för team-radio i nedre högra hörnet ibland, men hör inget.

  • Medlem
  • 2016-03-20 16:54
Ursprungligen av IngoX:

Men hallå @PaO, detta är tråden UTAN resultat och så lägger du upp en bild på - en resultattavla! Hur tänker du då?

Ska se racet i efterhand nu när jag har tid, och avhöll mig nogsamt från att gå in på några riskabla siter i morse, utom just denna tråden. Jag insåg med en gång jag såg ditt inlägg att nu borde jag blunda, men jag kunde bara inte hjälpa det, ögonen drogs obönhörligt till din bild och jag insåg att ställningen i 41:a varvet indikerade att något intressant hänt. Nu på väg hem med en timmes resa i bil gav jag upp och har läst ikapp ALLT som hänt. Men det gör inget, du är förlåten och jag ser ändå fram emot en skön söndageftermiddag i soffan

Angående F1-appen, har haft den på telefonen länge men aldrig testat den, inte uppgraderat med konto. Testar nu, och det är ju suveränt för oss "eftertittare" att man kan ladda ner hela racet och synka med inspelat race!

En fråga, jag hör inget ljud fast det är på i appens inställningar, funkar inte det i efterhand? Varken komentarer eller team-radio hörs. Ser att det kommer upp skylt för team-radio i nedre högra hörnet ibland, men hör inget.

Jag tänkte nog inte alls uppenbarligen och ber nu ytterst om ursäkt och det skall aldrig upprepas

Tack för ditt tålamod

Har faktiskt ingen aning då det var länge sedan jag laddade ner i efterhand. Skall kolla vid tillfälle

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-03-28 18:07

Upptäckte just att Road to Indy TV har en app för AppleTV 4. Men något är ouppdaterat med den för den visar bara klipp från 2015. Det fungerade bra vid förra racet från S:t Petersburg att strömma live via iOS-appen eller hemsidan.

Ska bli intressant att se hur Felix Rosengren fixar ovalbana i Phoenix nästa helg. Det blir premiär för mig också, jag har aldrig riktigt fattat grejen med "autobahnskörning", förutom att fort är kul om man själv sitter i bilen. Jag tänker att om man kör ovalbana med en bil som är framtagen för att ha bra grepp även på stadsbanor, så kan det inte bli så att man ligger särskilt nära gränsen på en ovalbana, och därmed inte så spännande, eller?

Vill man följa racet får man observera att Arizona INTE använder sig av sommartid, vi ligger nu 9 tim före dem. Kvalet blir lörd 2 apr kl 01:30 svensk tid och racet 22:25 lördag kväll.

Dessutom nästa helg F1 i Bahrain, Moto GP i Argentina, och F3 premiär i Frankrike...

  • Medlem
  • 2016-03-28 18:14

@IngoX Antar att man måste ha något abonnemang för att ta del av detta?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-03-28 18:16
Ursprungligen av Dalle:

@IngoX Antar att man måste ha något abonnemang för att ta del av detta?

Indy Lights och de andra serierna i Road to Indy är helt gratis att titta på!

  • Medlem
  • 2016-03-28 18:30
Ursprungligen av IngoX:

Indy Lights och de andra serierna i Road to Indy är helt gratis att titta på!

Undra när F1 går i samma riktning?

Svar: Aldrig...

  • Medlem
  • 2016-04-18 08:33

Picka Troberg har lämnat oss, han blev 78 år gammal.
R.I.P Picko.

  • Medlem
  • 2016-05-25 18:26

Glöm inte bort att helgens FP1 och FP2 går av stapeln redan imorgon iom att de kör i Manaco.

Helgens däcktilldelning:

Ursprungligen av Dalle:

Glöm inte bort att helgens FP1 och FP2 går av stapeln redan imorgon iom att de kör i Manaco.

Helgens däcktilldelning:

He, he, verkar som om Pirellis Ultrasoftfabrik har fått gå för högtryck

  • Medlem
  • 2016-06-14 21:33

Glöm nu inte att det är en riktig "Super-motor-helg" denna helg! (Nästan kvällstidningsrubrik)
Det är Le Mans 24 timmars samt GP2 och F1 från Baku! Det blir många timmar tv och få timmars sömn. Jag har förprogrammerat alla viktiga tider så jag får påminnelser kontinuerligt i telefonen så jag inte missar något.

Senast redigerat 2016-06-14 22:14
Ursprungligen av Dalle:

Glöm nu inte att det är en riktig "Super-motor-helg" denna helg! (Nästan kvällstidningsrubrik)
Det är Le Mans 24 timmars samt GP2 och F1 från Baku! Det blir många timmar tv och få timmars sömn. Jag har förprogrammerat alla viktiga tider så jag får påminnelser kontinuerligt i telefonen så jag inte missar något.

Ja det blir himla kämpigt, har allt i kalendern.

Baku ska bli otroligt kul.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-06-14 23:27
Ursprungligen av keptang:

Ja det blir himla kämpigt, har allt i kalendern.

Baku ska bli otroligt kul.

Instämmer Baku superkul nu när Vettel har fått fart under hjulen man vill ju ha lite fight mellan teamen

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-06-15 11:14

Och Motorsportvecka i Karlskoga/Gelleråsen

  • Medlem
  • 2016-06-15 14:11
Ursprungligen av kenjon:

Och Motorsportvecka i Karlskoga/Gelleråsen

STCC?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-06-15 18:52

Jag vet inte faktiskt. Det har varit tidigare, men jag jobbar inte där i år, så jag har ingen koll.

Edit: Nej, det verkar det inte vara, Velodromloppet och uppvisning av Johan Rajamäki med en F1-bil.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2016-06-15 20:51

Volvo drar sig ur STCC och satsar på WTCC hörde jag på nyheterna för ett par dagar sedan. För övrigt är jag inte så impad av F1 's dragning till diktaturer med guld..

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2016-06-16 14:55
Ursprungligen av mattiL:

För övrigt är jag inte så impad av F1 's dragning till diktaturer med guld..

Samma här. Men det är en logisk följd av Ecclestones vanstyre. Det börjar helt enkelt bli för dyrt för de traditionella arrangörerna att arrangera GP. Biljettpriserna måste höjas för att täcka upp avgifterna till FOM, vilket ger en negativ spiral med minskande antal besökare. Till slut är det bara de rika narcissistiska diktaturerna som har råd att gå back på evenemanget i self promotion-syfte.

Ecclestone gjorde ett mycket bra jobb med att rädda ett F1 på dekis under 80-talet, men det han pysslar med nu kommer att döda sporten. Antingen för att de gamla klassiska loppen försvinner eller för att de små teamen går under p.g.a. ökande kostnader och minskande intäkter. Eller både och.

Efter 16 år av intensivt F1-intresse har jag mer och mer börjat skifta fokus till bl.a. Rallycross, mest på grund av politiken och tjafset inom F1. Racingen är fortfarande bra för det mesta, men hotet mot de små teamen och de klassiska arenorna lägger sig som en blöt filt över entusiasmen.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2016-06-16 18:42

Mitt förra inlägg lät lite bittert, så här kommer ett lite muntrare:

Vi var till Hell och såg VM-deltävlingen i Rallycross där förra helgen. Helt underbart! Soligt, men svalkande vindar gjorde vädret behagligt. Bra racing och härlig stämning. I fredags fyllde grabben fem år, och bästa presenten var att han fick träffa sin största idol Timmy Hansen i teamets garage och blev fotad tillsammans med honom framför bilen.

Det var första gången vi såg Rallycross på plats, och vi blev så bitna att vi omgående bokade biljetter till nästa deltävling i Höljes om drygt två veckor. Grymt taggad! Förra året slog Höljes publikrekord med 39800 besökare, och enligt vad jag hört ska det bli ännu fler i år. Det är som upplagt för en fantastisk racingfest!

  • Medlem
  • 2016-06-16 20:31
Ursprungligen av Dalle:

Glöm nu inte att det är en riktig "Super-motor-helg" denna helg! (Nästan kvällstidningsrubrik)
Det är Le Mans 24 timmars samt GP2 och F1 från Baku! Det blir många timmar tv och få timmars sömn. Jag har förprogrammerat alla viktiga tider så jag får påminnelser kontinuerligt i telefonen så jag inte missar något.

Laddat med 24H Le Mans appen så man kan få live OTG och Casta när man är hemma

Någon som vet varför F1 loppet körs så sent denna helgen? Starten är kl. 17:00 lokal tid vilket blir 15:00 här i Sverige. Normal start är ju kl. 14:00?!?

  • Medlem
  • 2016-06-18 12:09

Nu har jag bänkat mig framför datorn.
F1 på ena halvan av skärmen, Le Mans på den andra!

  • Medlem
  • 2016-06-18 14:13

Start your engines! Nu börjar en period av minst 26 timmar motorsport, nonstop! Endast snabba depåbesök på muggen är tillåtna...
Fler som ska försöka se nästan allt?

Ursprungligen av Dalle:

Start your engines! Nu börjar en period av minst 26 timmar motorsport, nonstop! Endast snabba depåbesök på muggen är tillåtna...
Fler som ska försöka se nästan allt?

Japp, jag gör mitt bästa!

  • Medlem
  • 2016-06-18 15:18

Åker med Porsche nr 1 nu
Tråkigt att ligga bakom säkerhets bilen bara

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-06-18 15:19
Ursprungligen av Dalle:

Start your engines! Nu börjar en period av minst 26 timmar motorsport, nonstop! Endast snabba depåbesök på muggen är tillåtna...
Fler som ska försöka se nästan allt?

Lite fotboll i mellan

Bevaka tråden