Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Firefox 44 och möte

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-01-05 04:25

Hejsan, vi Mozilla volentärer i Sverige och Mozilla anställda tänkte ha möte i #mozilla.se @ irc.mozilla.org vid 20:00 den 15:e Januari 2016 och snacka om våran nya release, vad vi gjorde på FSCons och om vår framtida översättarträff i Stockholm i April eller Maj, om man är intresserad av Firefox på svenska och att hjälpa till så får man gärna joina vårat möte då

Hade varit skönt om det här lilla "ilands-problemet" löstes till Firefox 44.

Bug 1233083 - Double click on empty tab bar no longer open new tab on OS X since Firefox 43

Det är inte första gången det händer - att den funktionen försvinner. Men då återkom den efter 1-2 releaser.

Ursprungligen av Bittin^:

Hejsan, vi Mozilla volentärer i Sverige och Mozilla anställda tänkte ha möte i #mozilla.se @ irc.mozilla.org vid 20:00 den 15:e Januari 2016 och snacka om våran nya release, vad vi gjorde på FSCons och om vår framtida översättarträff i Stockholm i April eller Maj, om man är intresserad av Firefox på svenska och att hjälpa till så får man gärna joina vårat möte då

Nu har mötet varit men kanske att man kan framföra önskemål på förbättringar via denna diskussion?
- Eftersom jag har många "fästa flickar" så finns det nästan ingen plats kvar för vanliga flickar eftersom allting ska rymma på en rad. Kan ni utöka med flera rader? I och för sig går det ändå att lösa än så länge genom att lägga upp allting/navigera på flera fönster.
Det skulle vara önskvärt att man kan se många fler än max 12 miniatyrer också.

Ursprungligen av calinou:

Nu har mötet varit men kanske att man kan framföra önskemål på förbättringar via denna diskussion?
- Eftersom jag har många "fästa flickar" så finns det nästan ingen plats kvar för vanliga flickar eftersom allting ska rymma på en rad. Kan ni utöka med flera rader? I och för sig går det ändå att lösa än så länge genom att lägga upp allting/navigera på flera fönster.
Det skulle vara önskvärt att man kan se många fler än max 12 miniatyrer också.

Det finns bra "addons" för att hantera flikar. Sök på tabs i Add-ons så får du fram ett gäng, prova vad som passar dig.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-05-21 21:55
Ursprungligen av keptang:

Det finns bra "addons" för att hantera flikar. Sök på tabs i Add-ons så får du fram ett gäng, prova vad som passar dig.

Japp, och att man kan scrolla i flikar. Eller så kör man olika fönster (med flikar) och växlar mellan dem med ⌘+< / ⌘+⇧+<
En av mina favvoaddons är ClassicThemeRestorer.

Ursprungligen av reboot81:

Japp, och att man kan scrolla i flikar. Eller så kör man olika fönster (med flikar) och växlar mellan dem med ⌘+< / ⌘+⇧+<
En av mina favvoaddons är ClassicThemeRestorer.

Nu har jag installerat den. Vad menar du att scrolla i flikar? snabbkommandon du angett fungerar inte för mig.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-05-22 00:00
Ursprungligen av calinou:

Nu har jag installerat den. Vad menar du att scrolla i flikar? snabbkommandon du angett fungerar inte för mig.

Håll markören ovanför flikarna, rulla med musen/pekplattan. ⌘+< / ⌘+⇧+< kräver att du har flera fönster – funktionen finns i flera program, och låter dig växla mellan öppna fönster inom samma program. Tex Finder och Firefox. Tänk dig alt+tabb fast inom ett programs olika fönster.

Ursprungligen av reboot81:

Håll markören ovanför flikarna, rulla med musen/pekplattan. ⌘+< / ⌘+⇧+< kräver att du har flera fönster – funktionen finns i flera program, och låter dig växla mellan öppna fönster inom samma program. Tex Finder och Firefox. Tänk dig alt+tabb fast inom ett programs olika fönster.

Rulla med musen fungerar väldigt bra. ⌘+< / ⌘+⇧+< Fungerar inte fast jag har flera fönster igång.
Annan fråga: Hur ställer man in i tilläggsmenyn/inställningar att knapparna ska visas på flera rader. Har försökt ställa in på additional toolbar men det händer ingenting.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-05-22 15:50

Senaste versionen är nu 46 och vi har nästa möte på Tisdag 18:00-19:30 i #mozilla.se @ irc.mozilla.org
och version 4 till iPhone är nu ute dock behövs det jobbas lite mer på översättningen av vissa hemsidor och nya versioner kommer senare i sommar

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-06-07 09:09

Version 47 släpps senare ikväll och vi har nästa möte i Augusti eller September 2016 för svenska Mozilla communityn

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-09-02 18:17

Mozilla Sweden IRCmöte på Tisdag #mozilla.se @ irc.mozilla.org 19:00-20:00 fyi also ny Firefox för iOS släpptes idag och för Mac OS X senare denna månaden

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-11-07 15:33

Fika i Stockholm i slutet av denna månaden: https://reps.mozilla.org/e/mozilla-fika-swedi... inför nya släpp

50.0 och 6.0

1
Bevaka tråden