Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa begagnad iPhone 5s?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2016-06-04 17:24

Tjena!

Har alltid varit en Windows och Android-användare, men för några veckor sedan gick jag och köpte en MBP Retina 13". Då även min telefon håller på att ge upp, har för tillfället en HTC One M8s, så börjar jag nu kika på en iPhone. Känns som att man får en bättre upplevelse med Mac + iPhone än Mac + Android.

Har nu blivit erbjuden av en vän att köpa en begagnad iPhone 5s för 1200kr. Vad tycker ni om ett sådant köp? Helst skulle jag sikta på minst en iPhone 6, främst på grund av framtidssäkerheten plus den större skärmen. Problemet är bara att jag för tillfället inte känner att jag har råd med en telefon för runt 3-4k (som en iPhone 6 verkar gå för begagnad i ok skick), och därför känns detta som en bra deal för tillfället.

Tycker ni att det kan vara ett bra köp trots att telefonen har något år på nacken? Min tanke är då att jag köper den och väntar på att nästa iPhone släpps i höst, för att då kunna köpa till exempel en iPhone 6s om de sjunker i pris.

Tacksam för alla svar!

Vänta tills du har råd med en SE/6/6S.

Batteritiden är inte speciellt rolig på 5/5S.
Men vill du absolut ha en iPhone nu så köp den.

  • Medlem
  • 2016-06-04 19:22
Ursprungligen av keptang:

Vänta tills du har råd med en SE/6/6S.

Batteritiden är inte speciellt rolig på 5/5S.
Men vill du absolut ha en iPhone nu så köp den.

Grejen är den att min telefon håller på att lägga av redan nu. Står inte ut med den då den ofta inte vill svara på laddning och liknande, samt är allmänt seg. Så en ny telefon är jag nog ute efter, men en relativt billig.

  • Medlem
  • 2016-06-04 20:52
Ursprungligen av eddo:

Grejen är den att min telefon håller på att lägga av redan nu. Står inte ut med den då den ofta inte vill svara på laddning och liknande, samt är allmänt seg. Så en ny telefon är jag nog ute efter, men en relativt billig.

Knepig situation. Om jag hade varit i din sits så skulle jag ha köpt en sån billig telefon som möjligt och som samtidigt passar mina behov. Man kan få en smart Windows phone-telefon eller liknande för 500-800 kr, och då kan du spara resten till din nya framtida telefon.

Jag har en 5S idag. Den blev visserligen utbytt för ca 1 år sen mot en refurbished av apple. Jag ska inte ljuga, batteritiden är inte helt smidig. Jag som använder den för surfa, betälla uber, lyssna på musik, skolrelaterad surfning, pdfer, ja allt, får ofta problem till vardags. Snålar jag med batteritiden så klarar jag en dag. Men det blir tungt när jag tar en hel arbetsdag och sen tar en utekväll utan att ladda.
Jag har en powerbank eller en laddare med mig oftast, som backup.

Skulle jag dock ge den till farsan så skulle han nog kunna pusha ut 3-4dagars batteritid till vardags. Men det beror ju lite på hur man använder mobilen.. Han tycker dock att sin 3GS från realese-dagen är snabb nog.

Kan du inte skrapa ihop de 4,6k för en Iphone SE så tycker jag att du ska slå till. Iphone 5S är fortfarande bra prestandamässigt och 1200kr är ett bra pris.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2016-06-05 11:55

Instämmer om att 1200 är bra pris, kör på.
5S är fortfarande en rätt snabb telefon.

  • Medlem
  • 2016-06-06 19:26

Tack för alla svar, jag kör nog på 5s:en och avvaktar till hösten med att köpa någon nyare. Borde väl ändå kunna sälja iväg den för typ 500-700 kr när jag köper den nyare, så då förlorar jag inte så mycket på att göra två köp.

1
Bevaka tråden