Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mbp 15'' early 2011, brummar och laggar.

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla hängiva apple användare.

Min dator beter sig hänsynslöst och presterar som en sengångare sedan några dagar tillbaka.
Fläktarna arbetar som om den är överhettad, trots att den är sval. Men främst är den otroligt långsam.
För 2 år sedan bytte jag disk samt minnen och den har fungerat felfritt fram tills nu.
Jag har testat formatera, radera olika .plist filer samt diverse knep för att försöka återställa datorn i normalt skick, allt utan resultat.

När jag kollar aktivitetshanteraren slukar kernel_task ca 5-700 %, vad kan det bero på?
Skicket på batteriet är: (Kontrollera batteriet) Kan det vara orsaken till att datorn jobbar hårt/låter högt och är långsam?

Tacksam för all hjälp.

Det kan mycket väl vara batteriet.
Även defekt hårddisk, eller defekt system på något sätt.

Rensa Cache (starta om med Shift nertryckt).
Starta om på en annan användare, följer felet med?
Reseta PRAM.
Reseta SMC.
Installera om OS X.
Plocka ur batteri, hårddisk och minne. Följer felet med?

Jag har testat alla tips du givit utan resultat, skall även testa formatera och installera om OSX en gång till.
Förstår dock inte vad du menar med, plocka ur batteri, hårddisk och minne?

Andra tips är välkomna, tacksam för svar.

  • Medlem
  • 2016-06-09 16:18
Ursprungligen av flodgitarren:

Hej alla hängiva apple användare.

Min dator beter sig hänsynslöst och presterar som en sengångare sedan några dagar tillbaka.
Fläktarna arbetar som om den är överhettad, trots att den är sval. Men främst är den otroligt långsam.
För 2 år sedan bytte jag disk samt minnen och den har fungerat felfritt fram tills nu.