Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Leveranstid iPhone SE från Tre?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Beställde en iPhone SE Guld, 16 GB med abonnemang från Tre. När jag beställde den 9:e maj hade den en leveranstid på 2-3 veckor.

Är nu nyfiken på hur långt tid det tog innan ni fick eran iPhone SE? Tydligen kunde man förköpa den redan i april.

Senast redigerat 2016-05-27 17:15
Ursprungligen av mlindblom:

Hej!

Beställde en iPhone SE Guld, 16 GB med abonnemang från Tre. När jag beställde den 9:e maj hade den en leveranstid på 2-3 veckor.

Är nu nyfiken på hur långt tid det tog innan ni fick eran iPhone SE? Tydligen kunde man förköpa den redan i april.

Inga problem med iPhone SE - om det inte är 16 GB. Den är restad på alla ställen så gott som. Förstår inte varför folk väljer 16GB bara. Skiljer inte så jättemycket till 64GB - och det är väl använda pengar.
Elgiganten skriver igår - leverans 27/5. Vet inte om den kom (16GB) Kolla deras hemsida. Annars är det bara att vänta - eller välja 64GB

Ursprungligen av adress@mac:

Inga problem med iPhone SE - om det inte är 16 GB. Den är restad på alla ställen så gott som. Förstår inte varför folk väljer 16GB bara. Skiljer inte så jättemycket till 64GB - och det är väl använda pengar.
Elgiganten skriver igår - leverans 27/5. Vet inte om den kom (16GB) Kolla deras hemsida. Annars är det bara att vänta - eller välja 64GB

Företag, äldre och unga, samt alla med mycket data på sina abonnemang

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2016-05-28 15:35

Extremt konstigt släpp när det gäller SE. Vi fick in några på jobbet som vi sålde på releasedagen, efter det har det varit soptomt hos oss och i princip varenda ÅF vad jag kan se. Apple själva skriver ju nu 2-3 veckor både på 16 och 64. Konstigt att göra en release och har så dålig tillgång, så har det inte sett ut på de föregående releaserna.

K

Ursprungligen av CEk:

Extremt konstigt släpp när det gäller SE. Vi fick in några på jobbet som vi sålde på releasedagen, efter det har det varit soptomt hos oss och i princip varenda ÅF vad jag kan se. Apple själva skriver ju nu 2-3 veckor både på 16 och 64. Konstigt att göra en release och har så dålig tillgång, så har det inte sett ut på de föregående releaserna.

Verkar som Apple inte trodde på släppet själva. Största marknaden för SE var väl tänkt Asien. Kan det vara så att Europa får stå tillbaka - eller åtminstone Sverige. Köpte en 64 från Telia webb ngn vecka efter release.
Inga problem. Kom på 2 dagar - utan abb.

Ursprungligen av adress@mac:

Verkar som Apple inte trodde på släppet själva. Största marknaden för SE var väl tänkt Asien. Kan det vara så att Europa får stå tillbaka - eller åtminstone Sverige. Köpte en 64 från Telia webb ngn vecka efter release.
Inga problem. Kom på 2 dagar - utan abb.

Det vore lite märkligt om Apple trodde det, i Asien över lag så köper man helst phablets om det säljs.

Ringde 3:s kundservice och fick reda på att ingen av färgerna fanns i lager. Det är ju ganska logiskt, men tycker de kunde ha skrivit det för 3 veckor sedan, när jag beställde telefonen...

Jag blev däremot uppflyttad i kön så beräknar få telefonen nästa tisdag eller onsdag, så ska inte klaga

Märkligt att Apple haft sådana problem att möta efterfrågan, de säljs ut så fort de kommer in i lager. I går fick jag äntligen tag på en 64 gb Rosa Guld (Digital Inn, Fridhemsplan) till frugan efter en nästan daglig jakt de senaste veckorna. Tycker SE-lanseringen visar tydligt att Apple behöver ha en Iphone i den här storleksklassen.

Ursprungligen av mlindblom:

Jag blev däremot uppflyttad i kön så beräknar få telefonen nästa tisdag eller onsdag, så ska inte klaga

Måste betyda att någon annan stackare blev nedpetad i kön. Det är ju inte så bra gjort av 3 att de skyfflar om kön hursomhelst...

Ursprungligen av Sir N.:

Måste betyda att någon annan stackare blev nedpetad i kön. Det är ju inte så bra gjort av 3 att de skyfflar om kön hursomhelst...

Jo, det är sant. Men det blir ju inte heller så rättvist för den som väntat i 3 veckor att komma sist i kön...

Ursprungligen av Sir N.:

Måste betyda att någon annan stackare blev nedpetad i kön. Det är ju inte så bra gjort av 3 att de skyfflar om kön hursomhelst...

Inte hur som hellst. Han ringde ju. Inget nytt - har alltid varit så inom alla branscher. Ta kontakten direkt - lönar sig oftast. Skulle gjort samma sak. Inga moraliska betänkligheter där. ?

1
Bevaka tråden