Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lägga till konto i Mail. Men kontot finns redan.

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Mail tjatade hela dagen idag om att bekräfta lösenord för ett av mina mailkonton i Mail. Jag tröttnade på att försöka komma in genom fruktlösa försök att skriva lösenordet och tog mha - tecknet bort kontot under inställningar i Mail, för att mha + tecknet senare försöka lägga till kontot. NIX, kontot finns redan säger dialogrutan och nu vet jag inte hur jag ska kunna lägga till/hitta mitt konto igen, någon som vet?

Det är en MCB PRO mid 2010 med en isatt SSD och utökat RAM 8 GB , OS X EC version 10.11.5

mvh

Lars

Ursprungligen av LARSSRAL:

Hej

Mail tjatade hela dagen idag om att bekräfta lösenord för ett av mina mailkonton i Mail. Jag tröttnade på att försöka komma in genom fruktlösa försök att skriva lösenordet och tog mha - tecknet bort kontot under inställningar i Mail, för att mha + tecknet senare försöka lägga till kontot. NIX, kontot finns redan säger dialogrutan och nu vet jag inte hur jag ska kunna lägga till/hitta mitt konto igen, någon som vet?

Det är en MCB PRO mid 2010 med en isatt SSD och utökat RAM 8 GB , OS X EC version 10.11.5

mvh

Lars

Berätta gärna vad det är för konto. Gmail, hotmail etc.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-05-27 08:42

Startat om datorn? Testa med en combo-uppdatering.

Det är ett live.se konto

Hotmail.com fungerar-ännu...

Har startat om Mail programmet och datorn ett antal ggr, hjälper inte. Combouppdatering??

Ursprungligen av LARSSRAL:

...Combouppdatering??

Det intetsägande tipset "combouppdatering" innebär att man laddar ner och installerar senaste uppdateringen en gång till. Om man har tur så kan en sådan ominstallation lösa problemen genom att skadade systemfiler byts ut.

Det finns flera exempel i trådar här, där det har hjälpt. Men det är ingen mirakelkur, som några tycks tro.

Anledningen till att man ska använda combo-versionen av uppdateringen är helt enkelt att den innehåller mer än den "vanliga" uppdateringen, och därför ökar chansen att det som är skadat byts ut. Den vanliga uppdateringen innehåller bara "sista steget", t.ex från 10.11.4 till 10.11.5, medans combo-versionen innehåller alla tidigare uppdateringar, hela vägen från 10.11.0 till 10.11.5.

10.11.5 Combo

(Jag tycker att det är fel att bara säga ordet combouppdatering och så får frågeställaren själv googla sig fram till vad det är och vad det innebär. Jag tycker att man bör skriva lite mer. Den diskussionen har jag haft tidigare med den aktuella tipsaren.)

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-05-27 15:09

Visst, men har jag inte tid så blir det inte mer. Och jag tycker ett litet tips är bättre än inget tips. Men om andra har åsikten att det inte hjälper kan jag förstås låta bli

1
Bevaka tråden