Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MBP 15" retina 2012, sjukt låga benchmark-siffror

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Har en längre tid tyckt min Macbook beter sig väldigt konstigt, när jag bara sitter och kollar på youtube eller bara slösurfar så går fläktens RPM upp över 6000 och datorn ligger ständigt på över 70 grader. Men ändå när jag går in i activity monitor och kollar så ligger 95 % av cpu:n i idle, så idag gjorde jag lite benchark med geekbench 3 och märkte att min MBP fick lägre siffror än andra personer fått med exakt samma hårdvara, då jag fick en CPU-score på 4200 och andra fick över 11000

Länk till benchmark-resultat: http://browser.primatelabs.com/geekbench3/652...

Några idéer på vad som kan vara fel ?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2016-05-11 09:40

Damm i datorn kanske.
Blir den för varm throttlar den och presterar alltså sämre.
Vet inte om man kan få loss baksidan på en MBPr enkelt eller om den är limmad?

Säker på att det inte finns något som gör att processorn jobbar på så hårt? Kan du lägga upp en screenshot?

Kolla på iFixit.com om du kan skruva upp baksidan och blåsa den ren. Finns att köpa på clas ohlson. Tror dock att det är något på din dator som gör att den belastas. Ta en backup så snart du bara kan.

Ursprungligen av Json_81:

Damm i datorn kanske.
Blir den för varm throttlar den och presterar alltså sämre.
Vet inte om man kan få loss baksidan på en MBPr enkelt eller om den är limmad?

Den går att öppna ganska enkelt, men man behöver en pentalobmejsel. Finns att köpa på Kjell & Co.
Och som vanligt ska man vara försiktig när man öppnar den, inte tappa de pyttesmå skruvarna, använda luft på burk och inte blåsa med munnen och så vidare

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-05-11 14:21

Provat ett annat användarkonto?
Vad har du för startskiva, ledigt utrymme?
Återställt SMC&PRAM?

1
Bevaka tråden