Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Egna metadatasettings i PS CC?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2016-05-02 09:22

Kan man installera mallar för verktyget för filinformation i PS? Jag skulle vilja ha en startflik som bara visar fem utvalda fält.

Ursprungligen av Baron:

Kan man installera mallar för verktyget för filinformation i PS? Jag skulle vilja ha en startflik som bara visar fem utvalda fält.

Installera och installera, nja, du kan skapa egna metadatapaneler, men hur det görs är inte nödvändigtvis lätt och varierar beroende på program och version, och ibland beroende på vad slags metadata du vill visa/ändra

  • Medlem
  • 2016-05-02 16:24

Ok. Jag såg en iofs gammal artikel på itpc.org där man kunde ladda hem vad jag uppfattade som paneler om man saknade dem. Artikeln var från 2005 så jag förstår att den kanske inte gäller längre (länken var död). Men principen kanske fortfarande lever.
Det handlar i så fall om XMP-dc:Creator, IPTC:By-line, XMP-photoshop/IPTC:Credit, XMP-photoshop/IPTC:Source, XMP-photoshop/IPTC:DateCreated, XMP-dc:Description, IPTC:Caption-Abstract, XMP-photoshop:Instructions, IPTC:SpecialInstructions.

1
Bevaka tråden