Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Långsam nerladdning av El Capitan? Problem-lösning?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2016-04-30 16:15

Tjenare. hade en annan tråd här ang min hårddisk som "dog".
Nu har jag fått min nya SSD o fungera. har förnärvarande Lion på den. 10.7.5
Håller på o ladda ner El Capitan. men det går jätte långsamt. 18mb nerladdat på ca 15 minuter.
Enl bredbandskollen har jag 110-120mbit i ner och 10 upp.

Vad kan vara fel?

Jag kan komma åt min gamla hårddisk via en SATA-USB kabel. Vågar man dra El capitan ifrån den till denna hårddisken eller är det omöjligt/riskfyllt ?

  • Medlem
  • 2016-04-30 16:19

Jag läser något om att man kan ändra DNS. jag har testat med 203.122.233.11 (någon av de första trådarna som fanns) fungerar inte bättre för mig med den, helt oförändrat

Testat att starta om nedladdningen?

  • Medlem
  • 2016-04-30 18:02
Ursprungligen av barbapappa_86:

Testat att starta om nedladdningen?

aa, ett flertal gången, även router och modem.
Håller på o ladda ner en via en torrent just nu, ska se om det fungerar, är verisonen som släpptsen 19 januari.
Frågan är: Kan jag uppdatera den sen eller inte om jag bara laddar ner filen?

Ursprungligen av mk2:

aa, ett flertal gången, även router och modem.
Håller på o ladda ner en via en torrent just nu, ska se om det fungerar, är verisonen som släpptsen 19 januari.
Frågan är: Kan jag uppdatera den sen eller inte om jag bara laddar ner filen?

Det ska du kunna göra.

PS: snacka otillåten nedladdning går emot forumrrglerna.

  • Medlem
  • 2016-04-30 18:38
Ursprungligen av barbapappa_86:

Det ska du kunna göra.

PS: snacka otillåten nedladdning går emot forumrrglerna.

Jag har faktiskt ingen aning om den är otillåten eller ej. den är ju ändå gratis?
eller kan de bli strul för mig sen om jag inte fått den via appstore? :S

Hur som, nu ska ja testa o installera den, hoppas verkligen de fungerar. Är fortfarande nyfiken på vad man kan göra åt appstore-nerladdningstid problemet

Nu har jag testat, nerladdad version utav det är inte att rekommendera, det funkar icke för mig.
Men vad kan vara fel?

Har någon upplevt detta problem tidigare med nerladdningshastighet?

Senast redigerat 2016-04-30 18:51
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-04-30 19:13

Byt DNS till 8.8.8.8
Ladda inte ner OS X från tredje part. Stor risk för att den är "kryddad" med diverse extra program.

  • Medlem
  • 2016-04-30 20:53
Ursprungligen av reboot81:

Byt DNS till 8.8.8.8
Ladda inte ner OS X från tredje part. Stor risk för att den är "kryddad" med diverse extra program.

Å tack! det fungerade!
men inte förens jag hade tryckt på pausa och sedan återuppta nerladdningen.

Jag blir inte klok på alla mina problem, men nu e ja glad att allt fungerar (så verkar det iaf)

tusen tack för all hjälp på detta forumet. hoppas någon kan ha användning av dessa trådar i sina egna problem sökningar

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-04-30 21:33
Ursprungligen av mk2:

Å tack! det fungerade!
men inte förens jag hade tryckt på pausa och sedan återuppta nerladdningen.

Jag blir inte klok på alla mina problem, men nu e ja glad att allt fungerar (så verkar det iaf)

tusen tack för all hjälp på detta forumet. hoppas någon kan ha användning av dessa trådar i sina egna problem sökningar

När datorer inte gör X så hjälper det ofta att säga till dem att sluta göra X (fastän de inte gör X) för att sedan be dem börja göra X igen.
I motsats till oss människor som om de inte gör X oftast gör X om man ber dem upprepade gånger göra det.
Vi säger ju inte: städa! (ingen reaktion) sluta städa, börja städa (reaktion).

Gott att det funkade.

  • Medlem
  • 2016-04-30 21:57
Ursprungligen av reboot81:

När datorer inte gör X så hjälper det ofta att säga till dem att sluta göra X (fastän de inte gör X) för att sedan be dem börja göra X igen.
I motsats till oss människor som om de inte gör X oftast gör X om man ber dem upprepade gånger göra det.
Vi säger ju inte: städa! (ingen reaktion) sluta städa, börja städa (reaktion).

Gott att det funkade.

Haha, jag förstår sådant som man kanske inte tänker på till vardags ang datorer och hur man kan handskas med dom

1
Bevaka tråden