Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPad Pro 9.7 fodral startar inte plattan

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2016-04-25 17:39

Jag inhandlade ett fodral via EBay till min nya iPad Pro 9.7.
Nu noterar jag att plattan inte stängs av när man stänger fodralet och ej heller startar när man öppnar det.

Enligt uppgift från fodralets säljare ska denna funktion finnas, och jag har aktiverat det som ska till i inställningarna på plattan.
(Allmänt > Lås/Lås upp är Till)

IOS 9.3.1

Några idéer?

  • Medlem
  • 2016-04-25 17:42

Är du säker på att fodralet är just för iPad Pro 9.7? Om jag fattat rätt så har Apple flyttat magneterna jämfört med fodralen för iPad Air och använder man ett sådant fodral så fungerar det inte.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2016-04-25 17:46
Ursprungligen av Ljung:

Är du säker på att fodralet är just för iPad Pro 9.7? Om jag fattat rätt så har Apple flyttat magneterna jämfört med fodralen för iPad Air och använder man ett sådant fodral så fungerar det inte.

Jo, detta är specifikt för iPad Pro, med uttag för de extra högtalarna, mikrofonen och kameran.
Jag känner tydligt att magneterna suger fast locket när man stänger fodralet.

Leverantören har kontaktats, kanske de har något svar.

Ursprungligen av mattiL:

Jo, detta är specifikt för iPad Pro, med uttag för de extra högtalarna, mikrofonen och kameran.
Jag känner tydligt att magneterna suger fast locket när man stänger fodralet.

Leverantören har kontaktats, kanske de har något svar.

Många av fodralen från externa tillverkare där funktionen inte funkar. Mitt första till iPad Pro 12,9" var samma skräp. Dessutom inget uttag på V långsida för bl.a. tangentbord - trots att allt stod i annonsen.
Retur och köpte Apple Cover i stället - plus Logitech med tangentbord.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2016-04-26 17:21
Ursprungligen av adress@mac:

Många av fodralen från externa tillverkare där funktionen inte funkar. Mitt första till iPad Pro 12,9" var samma skräp. Dessutom inget uttag på V långsida för bl.a. tangentbord - trots att allt stod i annonsen.
Retur och köpte Apple Cover i stället - plus Logitech med tangentbord.

Leverantören var snabb att svara och mender att de haft problem med några fodral där magneterna hamnat fel.
Viss kompensation erbjöds.

1
Bevaka tråden