Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Filöverföring avbryts efter några MB

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2016-04-15 21:29

Hej!
Jag har en MacBook air early 2014 som jag försöker överföra en fil med via det trådlösa nätverket (lokalt) men som rubriken lyder så avbryts överföringen antingen på en gång eller efter ca 100 MB. Vad är anledningen till detta. Jag tappar för övrigt kontakten med internet och för att få tillbaka uppkopplingen måste jag återansluta till nätverket. Jag har provat att överföra samma fil med till min telefon (xperia z5) och det funkar utmärkt om inte en aning långsammare men för övrigt funkar det stabilt.

Jag är inte riktigt lika bra os x och apple datorer men vad är det som orsakar att fil överföringen avbryts? Är det hårdvara eller mjukvara som strular till saker och ting?

Servern jag är ansluten till lokalt är en freenas maskin med en smb share och den har alltid fungerat klockrent med mina enheter.

Min nätverksutrustning är följande:
Ubiquiti edge router lite
Unifi ap ac lr

/Jonathan

Testat att starta om allt? Samma problem med afp?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-04-15 23:19

På OS X finns inte mycket, om ens något som du kan ställa in (fel). ⌘+K i finder, in med smb://IP username/password och klart.
Däremot finns det ett antal parametrar att ställa in på Freenas vad gäller CIFS/SMB.

  • Medlem
  • 2016-04-16 01:05
Ursprungligen av barbapappa_86:

Testat att starta om allt? Samma problem med afp?

Ska prova med AFP och se vad som händer. Tack för tipset

1
Bevaka tråden