Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AppleCare+ om man inte handlar direkt från Apple?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag tänkte köpa en Iphone SE med AppleCare+, men det är så eländigt lång leveranstid från Apple. De övriga återförsäljare jag tittar på, erbjuder bara sina egna, mycket dyrare, försäkringar, så frågan är om det finns nån som säljer AppleCare+ direkt, eller om det går att komplettera med det i efterhand, trots att telefonen är köpt av nån annan.

Har nån erfarenhet?

M v h,

Tommy

Du ska kunna regga din AppleCare i efterhand.

Ett tips är att kolla om din hemförsäkring möter ditt behov (om du har en dvs).

Ursprungligen av tomenq:

Hej!

Jag tänkte köpa en Iphone SE med AppleCare+, men det är så eländigt lång leveranstid från Apple. De övriga återförsäljare jag tittar på, erbjuder bara sina egna, mycket dyrare, försäkringar, så frågan är om det finns nån som säljer AppleCare+ direkt, eller om det går att komplettera med det i efterhand, trots att telefonen är köpt av nån annan.

Har nån erfarenhet?

M v h,

Tommy

Du kan köpa till AppleCare+ inom 60 dagar (förutsatt att inget hänt med telefonen under tiden).
Enklast är att kontakta Apple Support.

Ah, tack för svar! Jag fattade inte att man kan komplettera i efterhand. Men, jag kanske ska läsa lite mer noggrant vad som egentligen ingår. Täcker hemförsäkringen samma grej, är det ju gott så.

1
Bevaka tråden