Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Email / Massutskick

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Jag försöker förstå hur man gör ett massutskick via Apple Mail från en lista i tex Apple Numbers? På mitt förra jobb fungerade detta via (outlook och Excel).

Tacksam för alla tips och råd - med hopp om att det finns en lösning.

// Daniel

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-04-12 13:13
Ursprungligen av danielka:

Hej

Jag försöker förstå hur man gör ett massutskick via Apple Mail från en lista i tex Apple Numbers? På mitt förra jobb fungerade detta via (outlook och Excel).

Tacksam för alla tips och råd - med hopp om att det finns en lösning.

// Daniel

Markera dina adresser i numbers, kopiera.
Skapa ett nytt mail, klistra in under Till:

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-04-12 13:28
Ursprungligen av kladda:

Markera dina adresser i numbers, kopiera.
Skapa ett nytt mail, klistra in under Till:

NEJ! Klistra in under dold kopia.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2016-04-12 14:36

Det tråkiga är ju att Apple tog bort vissa funktioner när dom gjorde en omstart på iWork. Däribland funktionen för massmall (mail merge).

Dock finns det lite bättre lösningar på det. Jag föredrar några AppleScript eller rena appar som du hittar på MacUpdate. Sök på mail merge och sedan får du flera tips tillsammans med varje sökträff.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-04-12 15:19
Ursprungligen av reboot81:

NEJ! Klistra in under dold kopia.

haha men lol, det är ju upp till han han kanske ska maila killarna i båtklubben och då måste det inte vara under dold kopia. eller, han kanske ska maila styrelsen och då vill han verkligen att alla ska se vilka som fått det.

Jag ville mest förklara hur han gör, rent tekniskt.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2016-04-12 15:35
Ursprungligen av kladda:

haha men lol, det är ju upp till han han kanske ska maila killarna i båtklubben och då måste det inte vara under dold kopia. eller, han kanske ska maila styrelsen och då vill han verkligen att alla ska se vilka som fått det.

Jag ville mest förklara hur han gör, rent tekniskt.

Näe, faktiskt inte. Jag vill inte att folk sprider vissa av mina adresser som jag ger ut. Därför är dold kopia rätt val. För när en annan i fotbollsklubben eller i skolklassen blir angripen så försvinner min adress ut i rymden till allmänt användande.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-04-12 15:36
Ursprungligen av frazze:

Näe, faktiskt inte. Jag vill inte att folk sprider vissa av mina adresser som jag ger ut. Därför är dold kopia rätt val. För när en annan i fotbollsklubben eller i skolklassen blir angripen så försvinner min adress ut i rymden till allmänt användande.

Jo. Det är hans val. Du "kan" inte påverka det och vill du ha mail från avsändaren måste du helt enkelt leva med att han eller hon gör det på sitt sätt.

Du missar dock poängen. Jag ville hjälpa killen hur han gör detta, rent funktionsmässigt. Bara för jag inte specificerade ner i minsta detalj var han ska klistra in adresserna och varför (som för övrigt bara hade varit min tolkning om hur han bör skicka mail), så får jag mothugg och "NEJ!" och skit.

Seriöst, man blir inte sugen på att hjälpa till här om man ska behöva bli ifrågasatt eller försök till rättelser på varje detalj.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2016-04-12 16:05
1
Bevaka tråden