Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Muspekare försvinner i iTunes

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jag har ett problem sedan kanske ett år tillbaka. Jag sitter otroligt mycket i iTunes och sorterar mina filmer, ljudböcker och musik. Ett stort problem jag har är att när jag t ex spelar upp en film för att kolla något, så förvinner markören (!) och jag måste växla (ofta mellan flera olika program) för att få den att dyka upp igen. Är det någon som känner igen det här problemet? Jag har en 13" macbook alu från 2008, kan det bara vara åldern på datorn som spökar?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-04-10 15:28

Nej det har inte med åldern att göra.

Ofta har videouppspelande program den funktionen, att dölja muspekaren så att den inte stör fulmupplevelsen.

Ursprungligen av reboot81:

Nej det har inte med åldern att göra.

Ofta har videouppspelande program den funktionen, att dölja muspekaren så att den inte stör fulmupplevelsen.

Sorry, jag var oklar i min beskrivning: muspekaren är borta även efter jag stängt av uppspelningen. Jag måste då växla till t ex Finder och sedan tillbaka för att se markören i iTunes.

Det här kan också hända om jag t ex byter kategori på tre filmer, osv.

- Vilken version av OS X?
- Vilken version av iTunes?

Och några andra saker som kan vara bra att veta för att kunna ge rätt tips:
- Hur mycket minne (RAM) har datorn?
- Hur mycket ledigt utrymme har du på hårddisken?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

- Vilken version av OS X?
- Vilken version av iTunes?

Och några andra saker som kan vara bra att veta för att kunna ge rätt tips:
- Hur mycket minne (RAM) har datorn?
- Hur mycket ledigt utrymme har du på hårddisken?

OS X El Capitan v 10.11.3
iTunes v 12.3.3.17
RAM 4GB
HD 320GB (15GB ledigt)

Ett par tips...

1) Uppdatera till 10.11.4. Använd gärna "combo"-versionen av uppdateringen. Den innehåller allt från 10.11.1-, 10.11.2-, 10.11.3- och 10.11.4-uppdateringarna, vilket gör att det är större chans att eventuella skadade systemfiler byts ut.
https://support.apple.com/kb/DL1869?viewlocal...

2) Har nog inget med det här felet att göra, men du behöver rensa lite på hårddisken. 15 GB ledigt är för lite. De flesta skulle nog säga att man bör ha minst 10% ledigt. Jag har även sett rekommendationer att det bör vara 20%.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Ett par tips...

1) Uppdatera till 10.11.4. Använd gärna "combo"-versionen av uppdateringen. Den innehåller allt från 10.11.1-, 10.11.2-, 10.11.3- och 10.11.4-uppdateringarna, vilket gör att det är större chans att eventuella skadade systemfiler byts ut.
https://support.apple.com/kb/DL1869?viewlocal...

2) Har nog inget med det här felet att göra, men du behöver rensa lite på hårddisken. 15 GB ledigt är för lite. De flesta skulle nog säga att man bör ha minst 10% ledigt. Jag har även sett rekommendationer att det bör vara 20%.

Tack för tipsen, ska genast prova!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-04-16 08:54

Hur gick det?

1
Bevaka tråden