Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skriva ut från Mejl direkt till Evernote

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

För länge sedan gjorde jag så att det går att skriva ut direkt till Evernote via PDF-menyn i utskriftshanteraren (se bifogad bild), tyvärr var jag uppenbart inte smart nog att notera hur jag gjorde detta och nu vill jag uppnå samma sak på min MacBook Air på jobbet men begriper alltså inte hur!

Är det någon av läsarna i detta forum som sitter inne med kunskapen jag saknar tro?

Detta kanske fungerar?

Ursprungligen av keptang:

Detta kanske fungerar?

Coolt, ska testa så fort jag kommer hem från landet! Tack!

Glömde svara på denna! Det gick INTE att göra på detta sättet eftersom pdf-mappen som de hänvisade till inte finns i biblioteksmappen. Kanske har med någon OS-uppdatering att göra. Däremot var det busenkelt att göra på ett annat sätt:

1. Öppna ett mejl.
2. Klicka på utskrift (⌘P).
3. Klicka på Pdf-menyn nere till höger och välj "redigera" längst ner.
4. Klicka på + och leta upp Evernote i programmappen.
5. Klicka på Evernote så läggs programmet till i utskriftsmappen.
6. KLART

Nu funkar det så att du kan välja Evernote i Pdf-menyn när du skriver ut nästa gång!

PS. Det går säkert att göra på samma sätt med andra program man vill skriva ut till också. DS.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-04-10 18:35
Ursprungligen av kjellebelle:

Glömde svara på denna! Det gick INTE att göra på detta sättet eftersom pdf-mappen som de hänvisade till inte finns i biblioteksmappen. Kanske har med någon OS-uppdatering att göra. Däremot var det busenkelt att göra på ett annat sätt:

1. Öppna ett mejl.
2. Klicka på utskrift (⌘P).
3. Klicka på Pdf-menyn nere till höger och välj "redigera" längst ner.
4. Klicka på + och leta upp Evernote i programmappen.
5. Klicka på Evernote så läggs programmet till i utskriftsmappen.
6. KLART

Nu funkar det så att du kan välja Evernote i Pdf-menyn när du skriver ut nästa gång!

PS. Det går säkert att göra på samma sätt med andra program man vill skriva ut till också. DS.

Slutresultatet efter att som du "redigera" pdf-menyn i utskriftsdialogen blir exakt samma som manuella metoden enligt länken i inlägg #2. Skillnaden är att din metod lägger ett alias till Evernote.app i användarens dolda biblioteksmapp ~/Library/PDF Services medan länken föreslår att man (manuellt) lägger ett alias i den generella biblioteksmappen Macintosh HD/Library/PDF Services. (blir väl då tillgängligt för alla användarkonton)

Jag har mappen PDF-services på båda ställena. (OS X 10.11.3, successivt uppgraderat sedan 10.9) Jag upptäckte det eftersom när jag testade att manuellt lägga ett alias till Evernote i generella biblioteksmappen fick jag följande resultat:

Alltså att längst ner fanns redan en genväg till Evernote, som jag varit för hemmablind för att se! Uppenbarligen har jag gjort denna manöver tidigare och glömt bort det, använder inte Evernote så mycket längre... Den gången använde jag troligen "redigera menyn-metoden" och ändrade namnet till "Spara PDF till Evernote" eftersom det aliaset låg i min användares biblioteksmapp...

1
Bevaka tråden