Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Molnikon vid uppdatering av appar

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har sen uppdateringen till iOS 9.3.* upptäckt att när jag har uppdaterar appar i Appstore så kommer det en molnikon istället för rutan öppna. Se bild nedan. Detta fenomen blir inte på alla appar som uppdateras utan verkar vara väldigt sporadiskt. Försöker jag starta en app som har molnikonen så händer inget, utan jag får trycka på molnikonen för att ladda ner appen igen. Har testat att återskapa från en säkerhetskopia samt total återställning, men fenomenet kvarstår. Någon fler som råkat ut för detta och som kanske har löst det?

Vad har du gjort för att försöka lösa det? Hard reset? System restore? Har du installerat den senaste versionen av iOS (ios 9.3.1?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Vad har du gjort för att försöka lösa det? Hard reset? System restore? Har du installerat den senaste versionen av iOS (ios 9.3.1?

Framgår i mitt inlägg!

Ursprungligen av Cancerman:

Framgår i mitt inlägg!

Nej, det gör det inte. Du skriver 9.3.*. Det kan tolkas som att du har installerat först 9.3 och sedan 9.3.1, men man kan inte vara säker. Därav frågan du fick.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Nej, det gör det inte. Du skriver 9.3.*. Det kan tolkas som att du har installerat först 9.3 och sedan 9.3.1, men man kan inte vara säker. Därav frågan du fick.

Ja jag har testat både 9.3 och 9.3.1

Ursprungligen av Cancerman:

Ja jag har testat både 9.3 och 9.3.1

Även samma problem om du avinstallerar Spotify och installerar det igen? (borde iofs vara samma sak iom att du skriver att du gjorde en total återställning utan att synka tillbaka säkerhetskopian. Då antar jag att du installerade Spotify på en "ren" iPhone)

Ursprungligen av barbapappa_86:

Även samma problem om du avinstallerar Spotify och installerar det igen? (borde iofs vara samma sak iom att du skriver att du gjorde en total återställning utan att synka tillbaka säkerhetskopian. Då antar jag att du installerade Spotify på en "ren" iPhone)

Problemet är inte specifikt till just Spotify och det är inte varje gång en uppdatering installeras. Det händer även om jag tex uppdaterar Snapchat eller Swebank appen. Så problemet tycks hoppa väldigt random :S

Ursprungligen av Cancerman:

Problemet är inte specifikt till just Spotify och det är inte varje gång en uppdatering installeras. Det händer även om jag tex uppdaterar Snapchat eller Swebank appen. Så problemet tycks hoppa väldigt random :S

Ok. Hade du kvar problemet efter en "blank slate" så skulle jag nog tippa på att du har oflyt (typ en bugg). Skulle inte härleda felet till hårdvaran.

Du kan såklart skicka in den på service, eller hoppas på att en framtida version av iOS löser det.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Ok. Hade du kvar problemet efter en "blank slate" så skulle jag nog tippa på att du har oflyt (typ en bugg). Skulle inte härleda felet till hårdvaran.

Du kan såklart skicka in den på service, eller hoppas på att en framtida version av iOS löser det.

Kan inte vara något annat än en bugg som typ bara jag har fått, ingen mig veterligen har stött på samma problem Aja får hoppas att en framtida version kanske löser detta Tack ändå @barbapappa_86 för att du tog dig tid

Ursprungligen av Cancerman:

Kan inte vara något annat än en bugg som typ bara jag har fått, ingen mig veterligen har stött på samma problem Aja får hoppas att en framtida version kanske löser detta Tack ändå @barbapappa_86 för att du tog dig tid

Kan ju såklart vara något med ditt Apple-id. Du kan alltid kolla med Apple innan du ger upp.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-04-07 18:52

Jag har haft samma problem tidigare, under 9.1 eller 9.2...
Det har löst sej själv, jag trodde det berodde på AppStore....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-04-08 02:52

Jag har också haft/har det där fenomenet. Har också alltid trott att det beror på ett Appstore eller uppkopplingen krånglar. Då lägger sig appen/uppdateringen i väntläge. Jag har aldrig blivit särkilt störd av fenomenet.

1
Bevaka tråden