Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Infuse installerades automatiskt på min iPhone

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag laddade ner Infuse till min Apple tv för ett tag sen. Nu ser jag att den även installerats på min iPhone. Hur har det kunnat ske utan att jag godkänt det?

Ursprungligen av fourmi:

Jag laddade ner Infuse till min Apple tv för ett tag sen. Nu ser jag att den även installerats på min iPhone. Hur har det kunnat ske utan att jag godkänt det?

Du har inte automatisk hämtning av appar aktiverat i din telefon?

Inställningar > Itunes och App Store > Appar (på/av?)

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Du har inte automatisk hämtning av appar aktiverat i din telefon?

Inställningar > Itunes och App Store > Appar (på/av?)

Jo, det har jag. Blir det så då? Jag har stvplay appen på Apple tv också men jag ser inte att den har installerats på min mobil.

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Du har inte automatisk hämtning av appar aktiverat i din telefon?

Inställningar > Itunes och App Store > Appar (på/av?)

Är det verkligen så att den inställningen gäller för både iOS- och tvOS-appar? Det tror inte jag.

Det är ju trots allt två separata App Stores.

Ursprungligen av fourmi:

Jo, det har jag. Blir det så då? Jag har stvplay appen på Apple tv också men jag ser inte att den har installerats på min mobil.

Vad den där inställningen gör är att automatiskt hämta hem appar du köpt på andra enheter, köper du en app i din Ipad så laddas den också ned i din Iphone (om den är kompatibel). Om det också gäller Apple TV vet jag inte (svar också till @jesper ohlsson), men en tanke jag fick bara att det kanske hänger ihop på något sätt.

Har du köpt Infuse också i App Store för Iphone? Den bör ju synas i så fall (gå in i App Store, välj fliken Uppdatera längst ned och kolla under Köpt).

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Vad den där inställningen gör är att automatiskt hämta hem appar du köpt på andra enheter, köper du en app i din Ipad så laddas den också ned i din Iphone (om den är kompatibel). Om det också gäller Apple TV vet jag inte (svar också till @jesper ohlsson), men en tanke jag fick bara att det kanske hänger ihop på något sätt.

Har du köpt Infuse också i App Store för Iphone? Den bör ju synas i så fall (gå in i App Store, välj fliken Uppdatera längst ned och kolla under Köpt).

Nej, jag laddade ner gratisversionen av Infuse på Apple tv bara för att testa. Tyckte inte den tillförde nånting och vill varken ha den på tv:n eller mobilen. Om jag tar bort den i mobilen borde den också försvinna i Apple tv då

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Är det verkligen så att den inställningen gäller för både iOS- och tvOS-appar? Det tror inte jag.

Det är ju trots allt två separata App Stores.

Tänkte först att det kanske finns någon sådan koppling, men hittar inget som tyder på det nu är du frågade.

Ursprungligen av fourmi:

Nej, jag laddade ner gratisversionen av Infuse på Apple tv bara för att testa. Tyckte inte den tillförde nånting och vill varken ha den på tv:n eller mobilen. Om jag tar bort den i mobilen borde den också försvinna i Apple tv då

Men syns den ändå under Köpt i telefonen? Riktigt udda om den gör det och du inte köpt den menar jag.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-04-04 16:04
Ursprungligen av fourmi:

Nej, jag laddade ner gratisversionen av Infuse på Apple tv bara för att testa. Tyckte inte den tillförde nånting och vill varken ha den på tv:n eller mobilen. Om jag tar bort den i mobilen borde den också försvinna i Apple tv då

Nej, du måste ta bort den separat på varje enhet.

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Men syns den ändå under Köpt i telefonen? Riktigt udda om den gör det och du inte köpt den menar jag.

Jag har kollat under Köpt i mobilen men jag kan inte se den där.

Ursprungligen av kenjon:

Nej, du måste ta bort den separat på varje enhet.

OK, tack

Infuse "köpet" synkar över iPad, iPhone och AppleTV.

Så länge de gör en app som stödjer allt och inte separata så händer detta.

Ursprungligen av Borttaget:

Infuse "köpet" synkar över iPad, iPhone och AppleTV.

Så länge de gör en app som stödjer allt och inte separata så händer detta.

Så utvecklarna bestämmer det själva? Svtplay-appen verkar inte synka till min iPhone

Senast redigerat 2018-07-23 14:51
Ursprungligen av fourmi:

Så utvecklarna bestämmer det själva? Svtplay-appen verkar inte synka till min iPhone

SVTplay-appen är två skilda appar på ATV och iOS.

Men ja, det är upp till utvecklarna.

Ursprungligen av Borttaget:

SVTplay-appen är två skilda appar på ATV och iOS.

Men ja, det är upp till utvecklarna.

Jaha, intressant, tack

Senast redigerat 2018-07-23 14:51
1
Bevaka tråden