Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte öppna Google sökresultat

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Härryda
  • 2016-03-27 17:50

Jag har fått ett udda fel, jag kan inte öppna Google resultat i Safari på min iPhone 6 med IOS 9.3. Andra länkar går att öppna men inte just Google. Någon som har hört om något liknande?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2016-03-27 18:04

Det låter lite som samma fel som drabbar äldre IOS-enheter, detta problem borde dock inte gälla en iPhone 6.
http://osxdaily.com/2016/03/25/troubleshootin...

  • Medlem
  • 2016-03-27 18:36

Du har drabbats av denna buggen: http://9to5mac.com/2016/03/27/some-users-repo...

Och det verkar som du inte är ensam, Apples supportforum och Twitter @applesupport är översvämmade med folk som har samma problem.

Jag har själv problemet på en iPhone 6s och en iPhone 6, men underligt nog inte min iPad Air. Installerade iOS 9.3 på releasedagen, men problemet uppstod först i morse.

Riktigt läskig bugg då den gör din iOS-enhet mer eller mindre oanvändbar och verkar ha drabbat miljontals användare. Förvänta dig en hel del svarta rubriker kring detta de kommande dagarna.

  • Medlem
  • Härryda
  • 2016-03-27 20:09

Tack för info, då är jag iaf inte ensam och inte något fel på "telefonen" utan ett mjukvarufel. Samma här, installerade på releasedagen men buggen uppstod idag.

Har någon lyckas att få ordning på de genom ominstallation?

Jag har samma problem som du.. Trodde helt klart att min iPad hade gått sönder skönt att läsa att så inte är fallet och att dom vet om problemet och förhoppningsvis är det snart löst.

  • Medlem
  • 2016-03-28 22:55
Ursprungligen av Nixe:

Jag har fått ett udda fel, jag kan inte öppna Google resultat i Safari på min iPhone 6 med IOS 9.3. Andra länkar går att öppna men inte just Google. Någon som har hört om något liknande?

Jag har något liknade fel.
Får inte fram några sökresultat.
Har dock ett gammalt iOS, inte uppdaterat på närmare 1 år.
Kan dock kringgå buggen genom att gå in på Google.se i den privata websare.

Får du samma problem med en annan webbläsare?

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2016-03-29 11:19
Ursprungligen av hummel:

Får du samma problem med en annan webbläsare?

Jag har samma problem på min iPad mini 3 och i Firefox eller Chrome öppnad inte länkarna heller men man kan långtrycka för att öppna i ny flik.
I vissa appar och på vissa webbsidor fungerar dock länkarna i Safari, helt utan logik.

  • Medlem
  • 2016-03-29 16:26

Tillfällig lösning.

Detta funkar för mig:

Just got a reply from an Apple engineer. They are working on resolving the issue in a next iOS update.
In the meantime there is a way to solve the issue.

Go into
Settings > Safari > Advanced
and turn off JavaScript

Go back to Safari and force close it (double click home button, swipe up Safari)

Now open Safari again and . . . url hyperlinks work again.

Obviously, this solution comes at the small inconvenience that websites using JavaScript will not be rendering in an optimal manner.
That is for the next iOS update.

  • Medlem
  • Härryda
  • 2016-03-31 21:00

Apple har nu släppt 9.3.1 som rättar till buggen.

Ursprungligen av Nixe:

Apple har nu släppt 9.3.1 som rättar till buggen.

http://www.99mac.se/forum/p/2273448

1
Bevaka tråden