Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 6 nätverksproblem

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Älvkarleby
  • 2016-03-30 22:04

Teknikspöken hos mej nu, igår pajade min Drobo, idag min iPhone! Den kopplar ej upp mot internet, vare sej på Wifi eller genom 4G, har Telia. Wifi nätet funkar fint på 4 alndra telefoner, och jag har testat på olika Wifi på andra platser. Detta hände helt plötsligt. Den kopplar mot Wifi, ser alla trådlösa nätverk, bara ej mot internet, har testat annan DNS, icke. Har resetat nätverkinställningar, ominstallerat systemet från scratch (restore iPhone i iTunes). Nån som har nåt magiskt trick innan den åker i älven?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-03-31 02:10

Nej, men jag har många problem med min 6s sedan 9.3. Flertalet appar funkar inte, står bara och snurrar eller hänger sej, förutom länkproblemet som är nämnt tidigare. Statusraden längst upp oläsbar...
Släng den inte innan Apple har släppt en nyare 9.3 i alla fall.

Testa en restore utan att synka tillbaka säkerhetskopian. Funkar inte det så blir det service.

Eller vänta in en uppdatering

  • Medlem
  • Älvkarleby
  • 2016-03-31 11:51

OK, skall testa en ny restore nu, jag hade inte uppdaterat till 9.3 när detta hände. Nu när jag gjorde restore så blev det 9.3.

...senare. Hmmm, nu funkar internetkopplingen, efter "restore as new iPhone." Undrar vad det kan ha vart i min gamla backup som strulade, alla nätverksinställningar ser precis lika ut.

Fast när jag signar in till iCloud för att få tillbaka mina kontakter, kalendrar etc. så verkar den signa ut mej automatiskt, för jag har fått signa in 7ggr på en halvtimme nu...

Laddar ner mina Appar på nytt från App store, men en del har ju gammal data jag behöver som ligger i backupen.
Kan man på nåt vis komma åt specifika App data i sin backup, utan att ta tillbaka allt?

Senast redigerat 2016-03-31 13:03
Ursprungligen av Ken:

Kan man på nåt vis komma åt specifika App data i sin backup, utan att ta tillbaka allt?

Inte vad jag vet

1
Bevaka tråden