Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Återställa från säkerhetskopia via itunes

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag försöker återställa min iPhone 5S från säkerhetskopia via iTunes men eftersom jag återställt allting står det i iTunes att jag inte har någon säkerhetskopia. Jag gjorde en i förgår så jag vet att det finns en på datorn. Hur får jag tag på den?
Jag pratade med Apple support och det var dom som sa att jag skulle återställa till fabriksinställningar och det kanske inte var det smartaste.
Det var efter uppdatering till 9.3 som min mobil blev obrukbar och nu har Apple dragit tillbaka uppdateringen för 5S. Nu vill Apple alltså ha betalt för support för att lösa detta. Det tycker jag väl är mindre bra om jag uttrycker mig försiktigt.

Vad har du för dator? Förstår jag dig korrekt att du redan har återställt din iPhone?

Har du gjort en säkerhetskopia så ska du kunna se den under iTunes > Inställningar > Enheter

Klicka på Arkiv > Enheter enligt guiden nedan för att återskapa från säkerhetskopia.

https://support.apple.com/sv-se/HT204184

Jaha ok, det glömde jag säga, det är en iMac.
Ja, jag har redan återställt iPhone

Ursprungligen av pushloop:

Har du gjort en säkerhetskopia så ska du kunna se den under iTunes > Inställningar > Enheter

Klicka på Arkiv > Enheter enligt guiden nedan för att återskapa från säkerhetskopia.

https://support.apple.com/sv-se/HT204184

Tack, jag ser säkerhetskopian nu men när jag går till Arkiv > Enheter enligt guiden du länkade till är den greyed out

Ursprungligen av fourmi:

Tack, jag ser säkerhetskopian nu men när jag går till Arkiv > Enheter enligt guiden du länkade till är den greyed out

Vilken iOS-version kör telefonen nu?

Ursprungligen av keptang:

Vilken iOS-version kör telefonen nu?

9.2.1. Det står i iTunes att det är den senaste

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-03-27 11:18

Om säkerhetskopian är gjord med en nyare iOS (t ex 9.3) kan du inte läsa tillbaka den till 9.2.1.

Senast redigerat 2016-03-27 11:35

Och din backup är från 9.3 förmodligen, då kan du inte återställa den.
Du får vänta tills Apple släpper en uppdaterad 9.3 och hoppas det fungerar då, vilket det troligen kommer göra.

Ursprungligen av keptang:

Och din backup är från 9.3 förmodligen, då kan du inte återställa den.
Du får vänta tills Apple släpper en uppdaterad 9.3 och hoppas det fungerar då, vilket det troligen kommer göra.

OK, då förstår jag. Utmärkt, tack för hjälpen

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2016-03-27 13:42

Ojsan, verkar som om IOS 9.3 behöver en uppdatering för uppdateringen..
http://osxdaily.com/2016/03/25/troubleshootin...

Ursprungligen av mattiL:

Ojsan, verkar som om IOS 9.3 behöver en uppdatering för uppdateringen..
http://osxdaily.com/2016/03/25/troubleshootin...

Ja, exakt det problem som jag hade. I fortsättningen kanske man ska vänta lite med att uppdatera en ny version av iOS. Fast mobilen är lite piggare nu och det var ju iofs positivt.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-03-30 09:28

Det är mer spännande att testa direkt. Vem kan hålla sej när det kommer något nytt?

Ursprungligen av kenjon:

Det är mer spännande att testa direkt. Vem kan hålla sej när det kommer något nytt?

Ja, och dessutom så litade jag på Apple att nya versionen ska fungera på alla enheter dom säger att det ska fungera på. Det var ju ingen betaversion av iOS 9.3.

Nu har jag fått popupmeddelande i mobilen att iOS 9.3 finns tillgänglig men vad jag hört så ska den nya versionen heta 9.3.1?

Ursprungligen av fourmi:

Ja, och dessutom så litade jag på Apple att nya versionen ska fungera på alla enheter dom säger att det ska fungera på. Det var ju ingen betaversion av iOS 9.3.

Nu har jag fått popupmeddelande i mobilen att iOS 9.3 finns tillgänglig men vad jag hört så ska den nya versionen heta 9.3.1?

Den heter 9.3.

OK, då vet jag. Jag väntar nog några dagar innan jag uppdaterar.
Hela påskhelgen gick åt till att försöka få mobilen i brukbart skick. Lite skrämmande att man är så beroende av den.

1
Bevaka tråden