Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag skulle klaga på 9,7 iPad Pros pris, men...

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2016-03-28 12:07

Jag har alltid bytt upp mej till den nya versionen av iPad när den släppts men blev tveksam när jag såg priserna på iPad Pro 9,7.

En 9,7 iPad Pro med 128 GB kostar 8 395 vilket är ca 2 000 mer än vad en iPad Air 2 med lika mycket minne kostade när den släpptes. Detta är oerhört högt pris för en iPad. Faktiskt så mycket att jag blev mycket tveksam på om jag skulle uppgradera överhuvud taget.

Därför skulle jag skriva en tråd där jag klagade på priset.

Men när man ser jämförelserna mellan modellerna ser man en del som faktiskt är riktigt bra:

Smart Keyboard
Tangentbord till iPad är i och för sig inget nytt men det finns fördelar med ett kelbord som Apple skapar (men det är ett dyrt tangentbord)

Apple Pencil
Detta är kanske något som mest är intressant för de som tecknar mer proffesionellt men äntligen kommer en penna till iPad som har "near-zero latency". Denna är dock också dyr.

Bättre skärm
25 % ljusare( 500 nits) 1,8 % reflektion vilket borde gör att den går att använda vätte i dagsljus. Dessutom har den ett bättre kontrast och färgspektra

Bättre färgmatchning
iPad Pro har förutom möjlighet att ända ljusstyrka dessutom möjlighet att ändra färgton så att den anpassar si efter omgivningen.

Fyra högtalare istället för två
Detta skall ge högre ljudstyrka samt bättre stereoegenskaper.

Bättre kamera
5 megapixel selfie kamera samt 12 megapixel iSight kamera som kan spela in 4K. Men den sticker ut från iPaden. Jag hoppas att det inte innebär att iPaden inte ligger jämnt på underlaget.

Bättre processor
A9X processor (2,16 GHz) något nerlockad jämfört med iPad Pro 12,9 (2,24 GHz). Enligt Geekbench skall iPad Pro 9,7 ha ett Single-Core Score på 3045 (iPad Air 2, 1809) och ett Mult-Core Score på 5225 (iPad Air 2, 4527).

iPad Pro 9.7 är fortfarande en dyr produkt. Men det är inte lika enkelt att klaga på det höga priset när man ser hur mycket som är förändrat.

Senast redigerat 2016-03-28 22:43

Du menar iPad Pro?

  • Medlem
  • 2016-03-28 13:20
Ursprungligen av keptang:

Du menar iPad Pro?

Tack, det stämmer!

Jag ändrade rubriken.

GWh?

  • Medlem
  • 2016-03-28 18:00
Ursprungligen av hummel:

GWh?

Det är ett schysst batteri i den nya iPad Pro. Behöver laddas någon gång varje hundratusende år

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2016-03-28 18:49
Ursprungligen av Ljung:

Det är ett schysst batteri i den nya iPad Pro. Behöver laddas någon gång varje hundratusende år

Schysst batteri inbyggt i processorn ja.

  • Medlem
  • 2016-03-28 22:45
Ursprungligen av hummel:

GWh?

Det skall naturligtvis vara GHz. Tack!

  • Medlem
  • 2016-03-29 19:35

Ja, den nya iPaden erbjuder många kreativa verktyg och lösningar. Men den känns ändå dyr, speciellt case/cover. Jag ska väl inte klaga så mycket som får en studentrabatt på 4-5%, men ska man ha mer än 32 GB så blir det en bra stor summa.

1
Bevaka tråden