Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte packa upp rar-filer (ny tråd)

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Jag skrev tidigare en tråd om detta problem som blev låst eftersom man inte får diskutera piratkopiering, jag respekterar det och ber om ursäkt. Jag väljer därför att enbart diskutera mitt grundproblem med rar-filer och inte i relation till någon olagligt nedladdad fil.

Jag har rar-filer men lyckas inte packa upp dessa. Jag har testat med dessa program som jag laddat ner från App Store: UnRar Expander, UnRar UnArchiver, Rar Extractor Free, UnRar Free och Extractor. Jag har även laddat ner Rar 5.30 från www.rarlab.com. Inga av dessa program klarar av att öppna de nerpackade rar-filerna. När jag försöker packa upp filmen med tex Unrar Free så får jag bara upp ett felmeddelande som säger "UnRar Free avslutades oväntat". När jag försöker packa upp med Rar Extractor Free så fastnar processen på 0 %. När jag försöker använda Rar 5.30 så öppnas bara Terminal och det kommer upp massor av text där, jag förstår inte hur jag ska använda det programmet för att packa upp rar-filerna. Inget av programmen funkar som sagt. Vad kan detta bero på? Jag har tillräckligt med ledigt utrymme på hårddisken så jag ska kunna packa upp filmen.

Förresten, ska man klicka på någon särskild av de olika rar-filerna när man ska packa upp dem? Det finns ju många olika och de heter x.r00-x.r58 och sedan finns även en som heter x.svf och en som heter x.rar. X är namnet på filerna i detta fall.

Är något av de program jag räknade upp garanterat bra och fungerande? Det hade varit bra att veta, då kan jag använda det och utesluta att det är programmet som krånglar.

Tacksam för all hjälp!

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2016-03-27 13:46

Jag tycker det låter som ett korrupt arkiv som sedan kraschar rar-programmet.
Har du filer som heter x.rar, x.r00, x.r01 osv. så är det x.rar du ska öppna.

Om en tråd blir låst utav någon anledning så startar man inte en ny likadan (§3.4). Svaret på din fråga @kalle456 har du fått ovan utav @mattiL.

Tråd låst.

1
Bevaka tråden