Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Värt att uppgradera från Office 2011 till 2016?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

har sedan 2012 använt mig av Office 2011 som fungerar men känns väldigt daterat och segt. Att jobba med word, excel och powerpoint känns segt, särskilt när man jobbar med stora dokument osv. Dessutom är designen minst sagt gammal. Har upplevt kraschar förr men inte under det sista året.

Men av det jag läst angående Office 2016 för Mac vid lansering så verkar det inte heller vara så bra. Folk skriver om programkrashar, lagg och saknade funktioner.

Därför undrar jag vad du tycker om Office 2016. Har du upplevt instabilitet?
Har problemen lösts med uppdateringar?
Tycker du att Office 2016 är bättre än 2011?
Bör jag uppgradera?

Jag hade tänkt att köpa "Office Home & Student 2016" istället för Office 365 av olika anledningar men undrar om det är värt pengarna.

Vilken datormodell har du? Hur mycket minne? Hur mycket ledigt utrymme ledigt på hårddisken?

Vilken version sv OS X kör du?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vilken datormodell har du? Hur mycket minne? Hur mycket ledigt utrymme ledigt på hårddisken?

Vilken version sv OS X kör du?

Förstår inte riktigt hur det ska påverka svaret då systemkraven för Office 2016 är väldigt låga, men jag använder just nu en MacBook Air, mitten av 2012 (i5, 8 GB, 128 GB, Intel HD4000, OSX 10.11.4).

Ursprungligen av iParasol:

Förstår inte riktigt hur det ska påverka svaret...

1. Den sortens information är alltid bra att lämna när man ställer frågor kring sin dator.

2. Om du upplever att datorn är seg, så kanske det beror på något annat än Office - och för att utreda det så krävs den informationen.

3. Svara gärna på alla frågorna. (Du glömde den om ledigt utrymme på disken)

4. Men om du bara är ute efter ett väldigt generellt svar, så säger jag: uppgradera. Office 2016 är bättre än 2011.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

1. Den sortens information är alltid bra att lämna när man ställer frågor kring sin dator.

2. Om du upplever att datorn är seg, så kanske det beror på något annat än Office - och för att utreda det så krävs den informationen.

3. Svara gärna på alla frågorna. (Du glömde den om ledigt utrymme på disken)

4. Men om du bara är ute efter ett väldigt generellt svar, så säger jag: uppgradera. Office 2016 är bättre än 2011.

Datorn är inte seg någon annanstans än i just Office 2011, Office-programmen startar snabbt men i dem är de laggiga och mindre responsiva än alla andra program.
Dessutom har jag gjort rena installationer varje gång jag uppgraderat OSX till en ny årlig version.
Jag har över 62 GB ledigt på hårddisken.

Det svar jag söker är era egna upplevelser med Office 2016, om de är bättre än det man läst vid lansering. Jag undrar också om ni känner att Office 2016 är en tillräckligt stor/bra uppgradering eller om ni bara tycker att det är mer av en ytlig redesign.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-03-27 13:52
Ursprungligen av iParasol:

Datorn är inte seg någon annanstans än i just Office 2011, Office-programmen startar snabbt men i dem är de laggiga och mindre responsiva än alla andra program.
Dessutom har jag gjort rena installationer varje gång jag uppgraderat OSX till en ny årlig version.
Jag har över 62 GB ledigt på hårddisken.

Det svar jag söker är era egna upplevelser med Office 2016, om de är bättre än det man läst vid lansering. Jag undrar också om ni känner att Office 2016 är en tillräckligt stor/bra uppgradering eller om ni bara tycker att det är mer av en ytlig redesign.

Är väl inga stora pengar det rör sig om köp den vet jag kanske öppet köp om du inte skulle vara nöjd. Du måste ju själv testa att köra Office 2016 och utgå ifrån dina personliga erfarenheter- referenser från tidigare versioner, svårt för någon annan utomstående att ge ett korrekt svar blir mer generella typ av svar.

När det gäller seghet och prestanda med Office paketen så är min erfarenhet att de alltid varit lite trög rodda. Office 2016 "flyger" inte fram, dagens Mac OS 10.11.4 El Capitan är inte direkt turbo laddat för den delen heller.

Så ditt val är väl mer en fråga om layout och design och funktionalitet än råprestanda skulle jag vilja säga.

Tack för ordet.

1
Bevaka tråden