Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPad Air 3 med Apple Pencil och tangentbord

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Skulle verkligen kunna se att Apple släpper pennan och tangentbordet till iPad Air 3. Vad tror ni?
Även stereohögtalarna vore verkligen trevligt att ha. Har en iPad Air 1 nu men tycker att iPad Pro är för stor.
Jag antar att skärmen är annorlunda på Pro för att den ska fundera med pennan.

  • Medlem
  • 2016-02-07 15:38

Pennan kommer nog endast erbjudas till iPad Pro även i fortsättningen av marknadsmässiga skäl.

Det är möjligt men samtidigt synd om det blir så. Känns konstigt om dom släpper tangentbordet men inte pennan.

  • Medlem
  • 2016-02-07 17:15

Jag tror samma sak, Dalle. Jag håller med, det är sjukt tråkigt, men om iPad Air 3 släpps med stöd för Apple Pencil så kommer nog försäljningen av iPad Pro sjunka drastiskt. iPad Pro måste vara "speciell" för att kunna sälja så bra som möjligt. Många rykten säger tyvärr att iPad Air 3 inte får 3D Touch, men jag håller tummarna.

Om det här ryktet stämmer så kommer det att bli riktigt bra. http://www.macworld.com/article/3035133/ios/i...

Som sagt, det verkar luta att det blir en iPad Pro till helt enkelt. Nån som är sugen? Jag är sjukt laddad, särskilt om man kan använda pennan och ev. tangentbordet.

  • Medlem
  • 2016-03-02 20:36
Ursprungligen av westerlu77:

Som sagt, det verkar luta att det blir en iPad Pro till helt enkelt. Nån som är sugen? Jag är sjukt laddad, särskilt om man kan använda pennan och ev. tangentbordet.

Jag är också sugen. Jag tror inte på det men ryktena lutar mot det håller och jag håller absolut tummarna! Detta skulle innebära ett stort lyft för de andra storlekarna.

Ursprungligen av WiFi:

Jag är också sugen. Jag tror inte på det men ryktena lutar mot det håller och jag håller absolut tummarna! Detta skulle innebära ett stort lyft för de andra storlekarna.

Varför tror du inte på det?

  • Medlem
  • 2016-03-03 08:39
Ursprungligen av westerlu77:

Varför tror du inte på det?

Jag vet inte riktigt, jag tror att det skulle konkurrera ut den större storleken. Men jag hoppas och vi får väl se. Har säkert fel.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-03-03 17:23

Jag tror inte kunderna väljer den större storleken enbart pga en penna.

  • Medlem
  • 2016-03-03 19:34
Ursprungligen av kenjon:

Jag tror inte kunderna väljer den större storleken enbart pga en penna.

Aja, som sagt så får vi se. Jag håller tummarna. Sen är det ju mer en pencilstödet som processorn .m.fl.

Önsketänkande. Tyvärr. Större sannolikhet att vi får se 3D touch, bättre högtalare, bättre kamera och någon processoruppdatering.

Ursprungligen av grenhall:

Önsketänkande. Tyvärr. Större sannolikhet att vi får se 3D touch, bättre högtalare, bättre kamera och någon processoruppdatering.

3D touch finns det inget rykte som säger tyvärr.
Däremot så talat allt mot att det blir helt enkelt 2 st iPad Pro i olika storlekar vilket känns ganska smart tänkt tycker jag. Beroende på vilken size man vill använda.

Senast redigerat 2016-03-04 09:51
Ursprungligen av westerlu77:

3D touch finns det inget rykte som säger tyvärr.
Däremot så talat allt mot att det blir helt enkelt 2 st iPad Pro i olika storlekar vilket känns ganska smart tänkt tycker jag. Beroende på vilken size man vill använda.

Det enda inte tvivelaktiga ryktet just nu är att den får fyra högtalare och en ny processor.

Allt annat är önsketänkande och spekulationer.

För övrigt, om allt talar emot att det blir 2 iPad Pro så är det du skriver att det inte blir 2 iPad Pro. Resterande mening tyder inte på att det var så du menade.

Senast redigerat 2016-03-04 09:51
Ursprungligen av grenhall:

Det enda inte tvivelaktiga ryktet just nu är att den får fyra högtalare och en ny processor.

Allt annat är önsketänkande och spekulationer.

För övrigt, om allt talar emot att det blir 2 iPad Pro så är det du skriver att det inte blir 2 iPad Pro. Resterande mening tyder inte på att det var så du menade.

Jag bara konstaterar efter att den som har en av dom tyngsta track record på vad som ska komma , Ming-Chi Kuo säger så här:
http://www.alphr.com/apple/1001513/97in-ipad-...

Det blev som jag hade hoppas och trott ang. pennan.

Ursprungligen av westerlu77:

Det blev som jag hade hoppas och trott ang. pennan.

Men ingen iPad Air 3 tyvärr.

  • Medlem
  • 2016-03-21 20:38
Ursprungligen av keptang:

Men ingen iPad Air 3 tyvärr.

Åh :/ tråkigt att det inte blev som du ville. Jag är bara nyfiken, vad tycker du skulle finnas på den då och vad saknar pro-versionen?

Ursprungligen av WiFi:

Åh :/ tråkigt att det inte blev som du ville. Jag är bara nyfiken, vad tycker du skulle finnas på den då och vad saknar pro-versionen?

Den saknar ingenting, tvärtom, den erbjuder mer än vad jag behöver den till.

Jag är bara glad att den fick stöd för pennan och tangentbordet.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-03-22 10:12

En stålande uppdatering av iPad. Faktiskt så jag blev sugen på att köpa en ny iPad igen.. Har en mini idag som jag använder bara för att mitt samvete säger åt mig.

Däremot saknar jag verkligen tangentbordet för Pro på svenska. Hoppas verkligen det är på gång för det har funnits på marknaden länge nog för en översättning nu tycker jag! Vet att logitech har ett men det är ganska tungt så jag vill gärna ha Apples egna.

Tydligen är RAM på 2GB och processorn långsammare än stora Pro-modellen. Skillnaden i geekbench är inte så stor mot Air 2 som jag trodde det skulle vara. Tidigare var jag helt klar med att jag skulle uppgradera från min Mini till 9,7 Pro-versionen. Men nu lutar det mot att jag köper en billigare Air 2. Det känns aningen svårt att motivera prisskillnaden för support för pennan och bättre högtalare. Dvs om inte skärmen visar sig vara väldigt mycket bättre.

Inom ett eller ett par år så har alla iPads pennan och pennfunktionen. Det blir iPad-standard. I värsta fall tar det 3 år. Max. Och alla iPhones kommer också att kunna användas med pennan. Allt blir lika.

  • Medlem
  • 2016-03-24 14:25
Ursprungligen av Demiurgen:

Inom ett eller ett par år så har alla iPads pennan och pennfunktionen. Det blir iPad-standard. I värsta fall tar det 3 år. Max. Och alla iPhones kommer också att kunna användas med pennan. Allt blir lika.

iPhone Note kanske dags att byta då

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-03-24 22:32
Ursprungligen av Demiurgen:

Inom ett eller ett par år så har alla iPads pennan och pennfunktionen. Det blir iPad-standard. I värsta fall tar det 3 år. Max. Och alla iPhones kommer också att kunna användas med pennan. Allt blir lika.

Alla iPads, ja, alla iPhone, njae, det låter inte lika troligt.
Pennan är ett ritverktyg, inte ett peka/klicka-verktyg. Att sitta och rita på en iPhone....?

  • Medlem
  • 2016-03-24 23:02
Ursprungligen av kenjon:

Alla iPads, ja, alla iPhone, njae, det låter inte lika troligt.
Pennan är ett ritverktyg, inte ett peka/klicka-verktyg. Att sitta och rita på en iPhone....?

Är pennan enbart ett ritverktyg?
Trodde där fanns andra funktioner på köpet
Att ta anteckningar, filhantering och klippa och klistra bilder tex

  • Medlem
  • 2016-03-24 23:10

Jag tror att Apple vill sprida detta till så många enheter som möjligt. Fler kompatibla enheter = större försäljning.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-03-25 00:06
Ursprungligen av PaO:

Är pennan enbart ett ritverktyg?
Trodde där fanns andra funktioner på köpet
Att ta anteckningar, filhantering och klippa och klistra bilder tex

De sakerna tycker jag går lika smidigt med fingret, och slipper plocka fram/upp pennan...

  • Medlem
  • 2016-03-25 01:00
Ursprungligen av kenjon:

De sakerna tycker jag går lika smidigt med fingret, och slipper plocka fram/upp pennan...

Nu har jag ingen iPad Pro utan en Note Edge men om nu pennan skulle komma till iPhone att inte ha dessa extra funktioner är ju mindre bra. Jag tar anteckningar direkt i telefonen på möten. Pennan blir som en blandning av ritverktyg, skrivverktyg och mus. Mycket trevligt och användningsbart tycker jag

Förutom att rita vad använder du din penna till på din Pro?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-03-25 02:24

Jag har ingen Pro. Eller var frågan allmän till dem som har?
Däremot har jag iPhone och har inga planer på att skaffa en penna till den. Använder tangentbordet till att göra små anteckningar på möten, men är inte en "mötesperson".

Bevaka tråden