Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hittar inte "My Passport" i Finder

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan,
Köpte en ny hårddisk, My Passport. Kopplade in den första gången och allt gick bra. Andra gången råkade jag idiotiskt nog dra symbolen för "My Passport" bort från Finder fönstret. Den försvann från mitt skrivbord och sedan dess kan jag inte hitta My Passport. Kan alltså inte användas. Den blinkar och är ändå på något vis uppkopplad. Hittar den i skivverktyg men symbolerna för Lägg på skrivbordet fungerar ej att trycka på. Vet inte hur jag ska göra här. Någon som kan hjälpa mig ?

Lägger in en bild.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2016-03-22 09:32

Inställningar (CMD-,) i Finder och välj visa externa diskar.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-03-22 09:32

Tryck Mata ut, koppla loss sladden, koppla in sladden.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2016-03-22 11:21
Ursprungligen av reboot81:

Tryck Mata ut, koppla loss sladden, koppla in sladden.

Näe, faktiskt inte.

Jag har provat med en My Passport Ultra. Det räcker inte med att mata ut, koppla loss sladden och koppla in igen. Den syns ändå inte i Finder. Du måste gå in i Inställningar för Finder och återaktivera visningen för externa diskar. Man ser att den är något annorlunda för det är ett bindestreck och inte en bock när man har plockat bort vissa enheter (men inte alla).

Ursprungligen av frazze:

Inställningar (CMD-,) i Finder och välj visa externa diskar.

Hej, Har redan testat detta och externa hårddiskar är ibockat. Kan tillägga att min andra externa hårddisk funkar fint.

Ursprungligen av frazze:

Näe, faktiskt inte.

Jag har provat med en My Passport Ultra. Det räcker inte med att mata ut, koppla loss sladden och koppla in igen. Den syns ändå inte i Finder. Du måste gå in i Inställningar för Finder och återaktivera visningen för externa diskar. Man ser att den är något annorlunda för det är ett bindestreck och inte en bock när man har plockat bort vissa enheter (men inte alla).

Har testat detta. Funkar ändå inte (funkar fint med min andra hårddisk och den funkar som den ska.) Har ni även testat min My Passport Ultra på en anna Mac. Den syns inte där heller.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-03-24 22:21

Låter som den är trasig. Ofta är det kabinettet som pajar, testa med att flytta disken till en annan låda, alternativt en USBadapter från t ex Kjell&Co.
http://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natve...

1
Bevaka tråden