Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

App för att visa vem som ringer?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det någon lösning på iPhone för att visa vem som ringer? Tänker mig en app som kollar inkommande nummer och slår upp det i hitta.se eller eniro.se under tiden det ringer. Skulle även vara nöjd med en koppling till en Mac där iPhones skickar över inkommande nummer till ett program som, på Macen slår upp numret och visar vem det är som ringer. Har för mig att det fanns något som hette Salling Clicker för månfar år sedan som gjorde något liknande.

Ursprungligen av evangelist:

...Tänker mig en app som kollar inkommande nummer och slår upp det i hitta.se eller eniro.se under tiden det ringer...

Under tiden det ringer - nej.

Efter att det ringt - t.ex TrueCaller.

Detta är nog den funktion jag saknar mest på iPhone. Har ju funnits länge på android och läste att Apple spärrade detta av något säkerhetsbekymmer som det kan innebära. Förstod inte riktigt vad som var risken. Hoppas verkligen på en sån app även till iPhone

Ska gå om man jailbreakar.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Ska gå om man jailbreakar.

Jag har en jailbreakad. Vet du vad appen heter?

Ursprungligen av evangelist:

Jag har en jailbreakad. Vet du vad appen heter?

WhoIsCalling hette den som jag använde senast, några år sen nu, men funkade som den ska.
En svensk kille som utvecklat den.

Har säkert kommit fler och kanske bättre sen dess.

Länk; http://moreinfo.thebigboss.org/moreinfo/whois...

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-03-23 12:39
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Under tiden det ringer - nej.

Efter att det ringt - t.ex TrueCaller.

Eller med Hitta.se's widget:
Kopiera numret, swipa ner och numrets ägare (om registrerat) visas. Ibland får man klicka på widgeten om den inte automagiskt laddar in ägaren.

Ursprungligen av evangelist:

Finns det någon lösning på iPhone för att visa vem som ringer? Tänker mig en app som kollar inkommande nummer och slår upp det i hitta.se eller eniro.se under tiden det ringer. Skulle även vara nöjd med en koppling till en Mac där iPhones skickar över inkommande nummer till ett program som, på Macen slår upp numret och visar vem det är som ringer. Har för mig att det fanns något som hette Salling Clicker för månfar år sedan som gjorde något liknande.

Fixat. TrueCaller + PhoneCaller (Cydia) gör jobbet strålande! $2.99 i Cydiastore är väl värt lösning. Kolla bilden ser ni hur det ser ut när någon okänd ringer upp ?

Ursprungligen av NicklasC:

Detta är nog den funktion jag saknar mest på iPhone. Har ju funnits länge på android och läste att Apple spärrade detta av något säkerhetsbekymmer som det kan innebära. Förstod inte riktigt vad som var risken. Hoppas verkligen på en sån app även till iPhone

Kolla mitt svar här i tråden

Ursprungligen av evangelist:

Jag har en jailbreakad. Vet du vad appen heter?

Ser ut som att du löste det själv Själv tänkte jag på WhoIsCalling.

Helt f*ing värdelöst att detta inte stödjs av Apple. (Och nej, jag vill inte jailbreaka)

Ursprungligen av carlsson:

Helt f*ing värdelöst att detta inte stödjs av Apple. (Och nej, jag vill inte jailbreaka)

Håller med, men ingen nyhet direkt.

Ursprungligen av evangelist:

Fixat. TrueCaller + PhoneCaller (Cydia) gör jobbet strålande! $2.99 i Cydiastore är väl värt lösning. Kolla bilden ser ni hur det ser ut när någon okänd ringer upp ? http://i2.wp.com/ioshacker.com/wp-content/uploads/2015/05/phonecaller-tweak.jpg?resize=320%2C569

Måste man ha sen jailbreakad för att detta ska fungera för det är jag inte så sugen på att behöva göra. Fast om Emma Watson ringer är det kanske värt att fundera på

Ursprungligen av NicklasC:

Måste man ha sen jailbreakad för att detta ska fungera för det är jag inte så sugen på att behöva göra. Fast om Emma Watson ringer är det kanske värt att fundera på

Så som framgår i tråden, ja, du behöver jailbreak.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-03-24 19:50

Hmm. iOS kan snappa upp mobilnummer från mail och annat, kan man inte dumpa ner hela telefonkatalogen i ett par mail? (Eller annan app/lagringsplats som Spotlight har tillgång till). Räcker med Namn+Nummer.

1
Bevaka tråden