Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte se filmer

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2016-03-23 19:28

Jag är ny i Mac... Varför kan jag inte se vissa filmer men andra går det bra? ok YouTube, SVT play, TV3,TV8...Men när jag kommer in i mitt jobbs utbildningssida och försöker titta på utbildningsfilmer funkar de inte, och inte heller utbildningstester.... Jag förstår att det är en mycket generell fråga...men några tips???

Du kanske behöver flash eller något annat. Omöjligt att veta vad utbildningsfilmerna/testerna behöver.
Java kanske, prova installera det om du inte vet vad som behövs.

  • Medlem
  • 2016-03-23 20:13

Är de ok med Mac? Jag har hört att de inte rekommenderas...

Ursprungligen av AEB:

...har hört att de inte rekommenderas...

Så länge man håller Flash och Java uppdaterade
...och man ser till att nedladdningarna görs från tillverkarnas hemsidor, och ingen annanstans
...och man inte besöker alltför skumma sidor när man surfar
...så är det ingen fara att ha dem installerade.

Men det kan ju också vara något helt annat än Java eller Flash som du behöver. Det är egentligen en omöjlig fråga att besvara, eftersom vi inte har en aning om vad de där filmerna kan tänkas behöva för att kunna spelas.

Vilken webbläsare använder du? Har du provat med någon annan? Vilken version av OS X kör du?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2016-03-23 21:50

Lägg in chrome istället och använd för de sidorna så slipper du besudla datorn med flash.
Om det inte är silverlight förstås, det tror jag inte man kommer undan att installera om det behövs.

1
Bevaka tråden