Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 9.3 - Aktiveringsserver

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • TRELLEBORG
  • 2016-03-21 21:17

Hej,

Någon mer som inte kommer i kontakt med aktiveringsservern vid uppgraderingen till 9.3? Har i nuläget en obrukbar iPad och snart förmodligen en obrukbar iPhone med

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2016-03-21 21:19

Dotterns 5s har samma problem, hon ansluter nu luren till iTunes i ren desperation..

Aktivering i iTunes fungerade!

  • Medlem
  • TRELLEBORG
  • 2016-03-21 21:22

Själv håller jag ut tills serverarna vaknar till liv igen. Lyckades att få igenom min 6s men min 5s står på tur och är snart klar och då blir den förmodligen obrukbar.

  • Medlem
  • TRELLEBORG
  • 2016-03-21 21:38

Kan berätta att 5s:en gick igenom direkt men det fungerar fortfarande inte på iPad:en.

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2016-03-21 21:50

Aktiveringsserver fungerar inte på iPad i skrivande stund. Min 5S håller på att uppdatera, så vi får se hur det går med den.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2016-03-21 21:52

Jag har uppdaterat två iPad ikväll, utan problem.

  • Medlem
  • TRELLEBORG
  • 2016-03-21 22:01

Vi får väl se om det kommer igång annars blir det iTunes imorgon.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-03-21 22:04

Jag har aktiverat med iTunes, gick bra

Fick så på en iPad Air, var bara att ansluta till iTunes så fungerade det.
Två stycken 6S fungerade utan iTunes.

Fungerade klockrent här, men sen låg jag och sov fram tills 21:30. Antar att den största rushen redan var över då.

Och hur aktiverar ni i iTunes, ni som lyckats? Jag kopplar in den till iTunes, men precis samma sak kommer upp på iPhonens skärm som tidigare...

Kopplade min iPhone och sedan min iPad till iTunes och det gick bra. Fick upp en ruta där det stig "Aktivera iPhone" och där var det bara att fylla i Apple ID så var det klart.

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2016-03-21 22:47

Min iPad Mini ville endast aktivera när jag körde via iTunes.

iPad fungerade klockrent, iPhone vill inte. Men nu vet man att man inte är ensam och kan utesluta att man gjort något fel

Säkerhetskopierade både iPhone 6S Plus och iPad Pro i iTunes. Uppdateringen i iTunes var seg - så det blev via inställningar i respektive enhet i stället. Gick fort - till skillnad från  Watch som tog en jäkla tid.
Läste någonstans att IOS uppdateringen även skulle lösa ett problem med synkningen av iPad Pro mot iTunes - vilket jag haft problem med tidigare.
I morgon blir det uppdatering av OSX - orkade inte ikväll. Det verkade segt.

  • Medlem
  • TRELLEBORG
  • 2016-03-22 08:20

Nu på morgon fungerade aktiveringsservrarna bra

iPad 2 3g har problem med att aktivera, tydligen är problemet känt av Apple och de jobbar med problemet.

1
Bevaka tråden