Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Importera bilder från iPhone i en separat mapp i datorn

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

På Apples supportsida står det att man kan använda Bilder eller Bildinsamling för att importera foton från iPhone men helst skulle jag vilja ha bilder från min iPhone i en separat mapp i min mac. Hur ska jag göra då?

Du kan exportera bilderna från Bilder till mappen.

OK, jag ska testa det. Tack!

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-03-20 23:45

Importera med Bildinsamling.app till valfri mapp på datorn.
Längst ned i programmet har du valet "Importera till:" (där du då väljer valfri mapp!)

OK, tack. Jag minns inte om jag importerat det bilder som jag har på iPhone tidigare. Nu tog jag bara bort dom bilder jag inte ville ha. Märker datorn av om jag har importerat samma bilder tidigare?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-03-25 11:49
Ursprungligen av fourmi:

OK, tack. Jag minns inte om jag importerat det bilder som jag har på iPhone tidigare. Nu tog jag bara bort dom bilder jag inte ville ha. Märker datorn av om jag har importerat samma bilder tidigare?

Det tror jag inte.

Ursprungligen av reboot81:

Det tror jag inte.

Men det borde den väl göra? Om bilderna har samma filnamn menar jag

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-03-27 11:31
Ursprungligen av fourmi:

Men det borde den väl göra? Om bilderna har samma filnamn menar jag

Det gör Bildinsamling faktiskt, som du säger, håller koll på om den redan är importerad eller inte.
Bilder med grön bock kommer inte att importeras igen, om det redan finns en kopia av filen på samma plats som man försöker importera till.

1
Bevaka tråden