Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur kan mottagaren se vilken tidpunkt en iPhoto-bild är tagen?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Jag har ett antal bilder som endast ligger i iPhoto. Jag vill skicka dessa till en epost-mottagare och att han ska kunna kontrollera när dessa är tagna. Går det att ordna på något sätt?

Ursprungligen av brt-55:

Hej
Jag har ett antal bilder som endast ligger i iPhoto. Jag vill skicka dessa till en epost-mottagare och att han ska kunna kontrollera när dessa är tagna. Går det att ordna på något sätt?

Kolla bildernas metadata. Finns datumet där?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Kolla bildernas metadata. Finns datumet där?

Ja, i iPhoto och info i min egen dator kan jag se datum, tid mm

Ursprungligen av brt-55:

Ja, i iPhoto och info i min egen dator kan jag se datum, tid mm

Bra. Exportera och kontrollera att datumen har följt med, datumen sparas i xsif. Xsif kan du tex kontrollera här.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-03-13 17:53
Ursprungligen av barbapappa_86:

Bra. Exportera och kontrollera att datumen har följt med, datumen sparas i EXIF. Exif kan du tex kontrollera här.

Den sidan är toppen - vill man av okänd anledning inte vill använda sig av den tjänsten så kan man utläsa lite info i Förhandsgranskaren. Öppna bilden, tryck ⌘+I

Ursprungligen av barbapappa_86:

Bra. Exportera och kontrollera att datumen har följt med, datumen sparas i xsif. Xsif kan du tex kontrollera här.

Nästan rätt!

Exif

https://sv.wikipedia.org/wiki/Exchangeable_im...

Ursprungligen av Ola Hansen:

Så heter det ja

Ursprungligen av brt-55:

Hej
Jag har ett antal bilder som endast ligger i iPhoto. Jag vill skicka dessa till en epost-mottagare och att han ska kunna kontrollera när dessa är tagna. Går det att ordna på något sätt?

barbapappa_86, reboot81, Ola Hansen -Tack för hjälpen - Ni har löst problemet!

dock en varning att lita helt på exif-datan, den kan lätt manipuleras.

1
Bevaka tråden