Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Funktioner i Mac OS X som försvinner i nyare version

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-03-12 13:33

De flesta av er här kanske inte ens kommer ihåg saker som fanns i tidigare versioner, men jag uppgraderar bara när jag måste och har länge kört Mac OS X 10.6.8 (då det är en av de bästa versionerna i mitt tycke) men nu börjar massor av mjukvara klaga.

Jag kommer säker på fler saker som verkar ha försvunnit i nyare versioner, men börjar med denna. Jag skriver inte för att klaga utan för att jag vill ha funktionen.

Längst ner i Finder fönster kunde jag ha en statusbar där jag kunde se utrymme kvar på disken/minnet utan att behöva klicka Visa info, i 10.9 som jag nyss installerat kan jag inte det.

Har jag missat något? Finns det något sätt för mej att få tillbaka detta?

(att de ändrat sättet som Labels markerar mappar/filer är katastrofalt, 3:e part utilities funkar inte bra)

Du får tillbaka siffran med ledigt diskutrymme om du väljer View > Show Status Bar i Finder.

Välj visa statusfältet i menyn.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-03-12 14:57

Ah, jag som letat runt i Preferences och på alla andra ställen

Ibland är man glad att man har fel. Jag har kört med detta så länge att jag aldrig behövt aktivera funktionen.

1
Bevaka tråden