Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samsung presenterar Galaxy S7 och S7 Edge

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Samsung tog i från tårna när de presenterade sina nya lurar S7 och S7 Edge i Barcelona. Alla fick sätta på sig Gear VR-headsets för att få en första glimt av nyheterna.

Läs hela artikeln här

"Hejdå Apple", tänkte Samsung nu. Kanske.

Nu får vi se vad Apple slänger upp med iPhone 7, när den väl kommer. Antagligen sämre hårdvara på nästan varje punkt.

Ursprungligen av oldpeer:

Antagligen sämre hårdvara på nästan varje punkt.

Varför tror du det?

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Varför tror du det?

Apple har hittills inte lyckats slå Samsung på fingrarna vad gäller hårdvara. Utom möjligtvis när smartphone-racet började. Styrkan har snarare legat i iOS, vilket jag personligen tycker börja försvagas eftersom Apple tappar innovationskraft.

  • Medlem
  • 2016-02-22 19:33
Ursprungligen av oldpeer:

"Hejdå Apple", tänkte Samsung nu. Kanske.

Nu får vi se vad Apple slänger upp med iPhone 7, när den väl kommer. Antagligen sämre hårdvara på nästan varje punkt.

Håller med dig

Apple må vara bäst på att tjäna pengar men de har mer och mer att bevisa ju längre tiden går och definitivt efter S7 presentationen
- IP68
- Trådlösladdning
- Kameran
- Skärmen
- VR
- Snabbladdning
- Always on
Och dessutom har man lyssnat på kritiken och återinfört Micro SD

Gear VR på köpet vid förbeställning och beställer man idag är det leverans 8 mars

Mycket intressant vad Apple presenterar i september

  • Medlem
  • 2016-02-22 22:09
Ursprungligen av oldpeer:

eftersom Apple tappar innovationskraft.

Och vilka innovationer har Samsung bidragit med?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-02-23 00:37
Ursprungligen av Dalle:

Och vilka innovationer har Samsung bidragit med?

copy paste

Fortfarande inga tryckkänsliga skärmar...

Ursprungligen av oldpeer:

"Hejdå Apple", tänkte Samsung nu. Kanske.

Nu får vi se vad Apple slänger upp med iPhone 7, när den väl kommer. Antagligen sämre hårdvara på nästan varje punkt.

Tunnare och med sämre batteritid...

Ursprungligen av PaO:

Håller med dig

Apple må vara bäst på att tjäna pengar...

Finns det något annat metrics som räknas?

Men om jag är lite mer allvarlig så skulle jag givetvis inte säga nej till bättre vattenskydd.

Trådlös laddning vore inte fel men kanske inte högst på min önskelista.

Skärmen är tillräckligt bra som den är, det som skulle vara bra vore en lika bra skärm som drar mindre ström.

Fingertrycksavläsaren behöver inte förbättras, den är snarare för snabb.

Always on är inget som jag behöver. Jag använder inte telefonen som klocka. Då är always on på Apple Watch betydligt mer intressant.

Jag vill ha Apple Pay i Sverige! Det är högst upp på önskelistan.

Inkrementell förbättring av kameran får vi väl räkna med. Skadar inte, känner dock inget direkt behov av förbättringar just nu. I sådana fall så skulle det vara på sådant som alltid kan förbättras som bättre och bättre lågljusegenskaper

Ny formfaktor är ingen högoddsare direkt. Allt annat vore en stor överraskning.

  • Medlem
  • 2016-02-23 13:17
Ursprungligen av Chaosstar:

Fortfarande inga tryckkänsliga skärmar...

Nej Samsung satsade på Edge panel istället

3D-touch är riktigt bra även om det inte alltid är snabbare

  • Medlem
  • 2016-02-23 13:24
Ursprungligen av BlackSmp:

Finns det något annat metrics som räknas?

Men om jag är lite mer allvarlig så skulle jag givetvis inte säga nej till bättre vattenskydd.

Trådlös laddning vore inte fel men kanske inte högst på min önskelista.

Skärmen är tillräckligt bra som den är, det som skulle vara bra vore en lika bra skärm som drar mindre ström.

Fingertrycksavläsaren behöver inte förbättras, den är snarare för snabb.

Always on är inget som jag behöver. Jag använder inte telefonen som klocka. Då är always on på Apple Watch betydligt mer intressant.

Jag vill ha Apple Pay i Sverige! Det är högst upp på önskelistan.

Inkrementell förbättring av kameran får vi väl räkna med. Skadar inte, känner dock inget direkt behov av förbättringar just nu. I sådana fall så skulle det vara på sådant som alltid kan förbättras som bättre och bättre lågljusegenskaper

Ny formfaktor är ingen högoddsare direkt. Allt annat vore en stor överraskning.

Företagen vill ha maximalt med vinst men vi konsumenter vill ha coola prylar

Always on på Apple Watch måste vara en besvikelse om det inte kommer vid nästa uppdatering

Apple har ju möjlighet pga sin marknadsandel att sitta lugnare i båten och se vad både tillbehörs och VR racet tar vägen men inte för lugnt. S7 och S7 Edge är riktigt bra telefoner och man har fullt ut lyssnat på kritiken från förra året.

Tror flera med iPhone 4 tex kanske funderar på att byta nu när man får Gear VR på köpet. Många med S5 uppgraderar nog med.

Vi får väl se om iPhone 7 blir tunnare utan hörlursuttag och hur det då blir med batteritiden

S7 och S7 Edge har ju större batteri än föregångaren och bara litet utstickande kamera

  • Medlem
  • 2016-02-23 13:26
Ursprungligen av Dalle:

Och vilka innovationer har Samsung bidragit med?

14 nm tex
6 GB
Amoled
Mm mm

Ursprungligen av PaO:

14 nm tex
6 GB
Amoled
Mm mm

Det är väl inga innovationer, det är bara "inkrementella förbättringar..." som det brukar heta

  • Medlem
  • 2016-02-23 17:41
Ursprungligen av BlackSmp:

Det är väl inga innovationer, det är bara "inkrementella förbättringar..." som det brukar heta

Touche du har rätt
Men något har de innoverat då de har ett museum

http://english.visitkorea.or.kr/enu/ATR/SI_EN...

  • Medlem
  • International user
  • 2016-02-25 17:32

Så vad är nytt på S7?

När jag tittar på produktsidan så nämner de omdesignad kartong. Då har man inte mycket att komma med

  • Medlem
  • 2016-02-25 17:39
Ursprungligen av zappee:

Så vad är nytt på S7?

När jag tittar på produktsidan så nämner de omdesignad kartong. Då har man inte mycket att komma med

Nytt på både S7 och S7 Edge jämfört med S6 då vissa saker är återinfört från S5

Rundad baksida vilket gör att framförallt S7 Edge känns bättre i handen
IP68
SD kort max 200 GB
Större batteri
Always-on
Bättre kamera med bättre ljusinsläpp
Ännu mindre bloatware
Mer RAM och processorkraft
Edge panel

Ursprungligen av zappee:

Så vad är nytt på S7?
När jag tittar på produktsidan så nämner de omdesignad kartong. Då har man inte mycket att komma med

I stort sett allt, utom några små undantag? Något tjockare telefon för att rymma ett större batteri, större skärm (Edge-versionen), dual pixel-kameran med bättre bländare (f1.7), mer internminne, SD-card, vattentäthet och så lite till. I princip kanske vi kan nöja oss med att säga att allt nytt som den har är allt som Apple saknar i dagsläget.

Dock har jag svårt att ta din fråga seriöst..

  • Medlem
  • 2016-02-25 18:17
Ursprungligen av PaO:

Nytt på både S7 och S7 Edge jämfört med S6 då vissa saker är återinfört från S5

Rundad baksida vilket gör att framförallt S7 Edge känns bättre i handen
IP68
SD kort max 200 GB
Större batteri
Always-on
Bättre kamera med bättre ljusinsläpp
Ännu mindre bloatware
Mer RAM och processorkraft
Edge panel

Till bloatware måste ju hela operativsystemet räknas, så hur kan det vara "ännu mindre"?

  • Medlem
  • 2016-02-25 18:19
Ursprungligen av Dalle:

Till bloatware måste ju hela operativsystemet räknas, så hur kan det vara "ännu mindre"?

Tänkte inte på det, får man nog fundera över

@oldpeer, du missade smileyn från @Dalle?

  • Medlem
  • 2016-02-25 18:56
Ursprungligen av oldpeer:

Det finns ett ord för människor som kommer med dessa påstående och/eller svar: Troll.
Så, nej, hela systemet android behöver inte räknas till bloatware. Det är ett troll-påstående.

Oj då, här var det heta känslor minsann.
Tack @Anderlind och @PaO som har lite humor, förstår ironi och som vet vad en smiley gör för hela inlägget.

Ursprungligen av Anderlind:

@oldpeer, du missade smileyn från @Dalle?

Ursprungligen av Dalle:

Oj då, här var det heta känslor minsann.
Tack @Anderlind och @PaO som har lite humor, förstår ironi och som vet vad en smiley gör för hela inlägget.

Varken på 99mac, Swedroid eller Sweclockers går det att lita på att människor häver ur sig sådant med mått av ironi. Då helt oberoende om vi pratar om iOS, OS X, Windows, Linux eller android.

Hur som är mitt inlägg borttaget.

  • Medlem
  • 2016-02-25 19:56
Ursprungligen av Dalle:

Oj då, här var det heta känslor minsann.
Tack @Anderlind och @PaO som har lite humor, förstår ironi och som vet vad en smiley gör för hela inlägget.

Tack själv för humor

  • Medlem
  • International user
  • 2016-02-25 20:31
Ursprungligen av oldpeer:

I stort sett allt, utom några små undantag? Något tjockare telefon för att rymma ett större batteri, större skärm (Edge-versionen), dual pixel-kameran med bättre bländare (f1.7), mer internminne, SD-card, vattentäthet och så lite till. I princip kanske vi kan nöja oss med att säga att allt nytt som den har är allt som Apple saknar i dagsläget.

Dock har jag svårt att ta din fråga seriöst..

Med nytt menade jag givetvis nytt och inte att de satt i ett SD-kort och mer ram.
Vad är det revolutionerande?

  • Medlem
  • 2016-02-25 20:59
Ursprungligen av zappee:

Med nytt menade jag givetvis nytt och inte att de satt i ett SD-kort och mer ram.
Vad är det revolutionerande?

Revolutionerande och revolutionerande är en ju ett starkt ord

Men det som är helt nytt som inte finns på någon telefon mig veterligen är kamera med f1/7 och always on skärm med färger och anpassning.

Men det behöver inte vara revolutionerande för att det skall vara lysande

S7 Edge är banne mig en telefon där du inte saknar något i dagsläget

Som Note fantast så bådar det gott inför hösten och Note 6

  • Medlem
  • 2016-03-09 16:25

Sitter med en iPhone 6S och har egentligen inte varit så förtjust i Samsung-telefoner men nu väcks det något intresse av någon anledning. Testade hålla i en S6 Edge förra året som var otroligt obekväm men det här året ska det ju finnas något 3D-glass som gör telefonen skönare i handen. Ska man förbeställa?

  • Medlem
  • 2016-03-09 18:51
Ursprungligen av WiFi:

Sitter med en iPhone 6S och har egentligen inte varit så förtjust i Samsung-telefoner men nu väcks det något intresse av någon anledning. Testade hålla i en S6 Edge förra året som var otroligt obekväm men det här året ska det ju finnas något 3D-glass som gör telefonen skönare i handen. Ska man förbeställa?

Vad Samsung gjort är att runda glaset även på undersidan lite som Note 5 förra året. S7 Edge har fått stående ovationer runt om och tidningen Mobil hade en negativ sak. Bara 24 GB ledigt av 32 GB dvs operativsystem tog 8 GB. Släng i ett SD- kort på upp till 200 GB så är du hemma. Till och med The Verge hade bara positivt i deras test. Denna jämförelsen är städad och korrekt tycker jag

https://youtu.be/EA7EOqJROCM

  • Medlem
  • 2016-03-09 20:05
Ursprungligen av PaO:

Vad Samsung gjort är att runda glaset även på undersidan lite som Note 5 förra året. S7 Edge har fått stående ovationer runt om och tidningen Mobil hade en negativ sak. Bara 24 GB ledigt av 32 GB dvs operativsystem tog 8 GB. Släng i ett SD- kort på upp till 200 GB så är du hemma. Till och med The Verge hade bara positivt i deras test. Denna jämförelsen är städad och korrekt tycker jag

https://youtu.be/EA7EOqJROCM

Förbeställde en, fick dessutom en VR-Gear på köpet. Jag hoppas att jag blir nöjd, annars får jag gå tillbaks till min iPhone. SD-plats är ju fantastiskt. Thanks for the video by the way!

  • Medlem
  • 2016-03-09 20:15
Ursprungligen av WiFi:

Förbeställde en, fick dessutom en VR-Gear på köpet. Jag hoppas att jag blir nöjd, annars får jag gå tillbaks till min iPhone. SD-plats är ju fantastiskt. Thanks for the video by the way!

Grattis till att ha den snyggaste och bästa luren just nu på marknaden

Själv är jag hooked på Note så jag får hålla mig till i höst

Vilken färg blev det och intressant att höra vad du tycker och nattklockan är riktigt cool

Bevaka tråden